Bugünkü
Takvim

Renkli şifa

Renkli şifa
Meyve ve sebzelerin renkleri hayatımıza olumlu yönde katkı sağlıyor. Sebze ve meyveden zengin diyetler, kanser riskini büyük oranda azaltıyor. Peki doğal besinlerin renkleri hayatımızı nasıl etkiliyor? İşte renklerine göre besinler ve yararları:

Beyaz gıdalar
Kolesterolü düşürüp, kalp hastalıkları riskini azaltıyor. Muz, armut, sarımsak, soğan, mantar, patates gibi beyaz renkli besinler tüketerek kalp hastalıkları riskinizi düşürmeniz mümkün.

Sarı ve turuncu
bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlıyor. Göz hastalıklarına karşı kalkan oluşturuyor. Portakal, şeftali, mango, kavun, havuç, ananas, üzüm, balkabağı, kayısı ve mısır, sarı renk besinler arasında en bilinenleridir.

Yeşil gıdalar
kemikleri koruyor. Bazı kanser türlerine yakalanma riskini de azaltıyor. Yeşil renkli gıdalar arasında ıspanak, brokoli, marul, yeşil elma, salatalık, biber, taze soğan, roka gibi besinler yer alıyor.

Kırmızı gıdalar
Domates, kırmızı elma, çilek, karpuz, ahududu ve turp gibi kırmızı besinler sağlık açısından oldukça önemli. Kırmızı besinler, Alzheimer hastalığından koruyor ve kan dolaşımını hızlandırıyor.

ÇOCUKLARDA BESLENME
Çocuklarda sağlıklı beslenmenin genel ilkeleri besinlerde çeşitliliğin sağlanması, yağ ve şekerin sınırlandırılması ve sağlıklı vücut ağırlığının korunması ilkelerine dayanır. Çocuk beslenmesinde şunlara dikkat edilmelidir:
Çocuk, düzenli öğün yemeye alıştırılmalıdır.
Günlük beslenmesinde tüm besin gruplarına yer verilmelidir.
Su içme alışkanlığı kazandırılmalıdır.
Ara öğünlerde süt ve meyve verilmelidir.
Hamburger yerine yağsız tost veya peynirli sandviç tüketmesi sağlanmalıdır.

YARIN: 9 SİHİRLİ MİNERAL

TAYLAN KÜMELİ




kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.