Bugünkü
Takvim

, kilo almanın başlıca nedenleri arasında yer alıyor. Araştırmalara göre az uyuyan çok yiyor, iyi uyuyan kilosunu koruyor

ABONE OL
İyi uyu kilo ver
Uyku ile beslenme arasındaki ilişkiyi etkileyen iki çeşit hormon bulunuyor. Bunlardan leptin hormonu, kandaki düştüğü zaman artıyor. Ghrelin hormonu ise kişi yediği zaman artıyor. Bu nedenle uykusuz kalanın şekeri düşüyor ve yemek istiyor. Bu hastalığa yakalanan kişiler, gün içinde sık sık acıkma atakları yaşıyor ve şekerli gıdalara saldırıyor. Geceleri ise uyumakta güçlük çekiyor ve kötü rüyalar görüyorlar. Sadece yemek yediklerinde düzelen bir bitkinlik yaşayan bu kişiler yemeklerden sonra ise bir anda bastıran uyku nedeniyle uyuklamaya başlıyor.

TİROİTLERİNİZ ÇALIŞSIN
Kişinin hem beslenme hem de uyku düzenine zarar veren hastalıklar arasında tiroit yetmezliği de yer alıyor. Bu hastalığa en çok kadınlarda rastlanıyor. Metabolizmayı yavaşlatan ve uykusuzluğa yol açan bu hastalıkla mücadelede, sağlıklı beslenme önemli rol oynuyor. Tiroit bezlerinin iyi çalışmasını isteyenlerin şunlara dikkat etmesi gerekli:
* Daha çok sebze ve meyve yiyin ve yeteri kadar protein almaya özen gösterin. Karalahana, kabak, turp, şalgam ve karnabahar tüketin.
* Karbonhidratlı ve yağlı yemekler tiroit bezine zarar verir. Ayrıca, unlu ve nişastalı gıdaları da azaltmak gerekir.
* Hindistan cevizi ve keten tohumuna önem verin.
* Kafein, alkol, sigara ve şekerden uzak durun.
* Sulardaki klor ve florun fazla olması tiroit bezine zarar verdiğinden, içtiğiniz suyun mineral açısından zengin olmasına özen gösterin.
* Haftada iki kez yağlı balık yiyerek, vücudunuzun Omega- 3 ihtiyacını karşılayın.
* İyotlu tuz kullanın ve selenyumdan zengin gıdalarla beslenin. Beyaz ekmek yerine buğday ekmeğini tercih edin. Ceviz, et, sakatatlar, balık, kabuklu deniz ürünleri, kepekli unlar, süt ürünleri, sebzeler, meyveler ve yumurtada bol miktarda selenyum bulunur.
* Çinko açısından zengin olan peynir, sığır eti, kepekli ekmek, tavuk, yumurta sarısı, süt ürünleri, balık, patates, ceviz, badem, kuru fasulye, ay çekirdeği ve kuzu eti yiyin.

SAĞLIKLI UYKU ÖNERİLERİ
Her zaman aynı yer de uyumaya özen gösterin. Oda sıcaklığının uyumaya uygun olmasına dikkat edin. Akşamları hep aynı saatte yatağa girin. Sabahları hep aynı saatte kalkın. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam tarzı benimseyin. Uyuyacağınız mekânda ışık bulundurmayın, karanlık olmasını sağlayın. Karanlıkta daha rahat uyursunuz. Yatağınızın ve yastığınızın rahat olmasına dikkat edin. Uyuyacağınız yerin sessiz olmasını sağlayın. Uykuyu sabote eden alkol, sigara ve kafeinden uzak durun. Uyku öncesinde egzersiz yapmayın.

YARIN: Sıcaklara karşı önlemler

TAYLAN KÜMELİ




kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.