Bugünkü
Takvim

Süt annesi

, benzeri olmayan bir besindir. Emziren kadın, hem sağlığına hem de bebeğinin gelişimine katkıda bulunur. ise çok önemlidir. Bu dönemde mutlaka et, yumurta, süt ve balık gibi gıdalar tüketilmelidir...

ABONE OL
Süt annesi
, bebek sinde yeri doldurulamayan bir doğa harikasıdır. Salgılanan süt, annenin aldığı besinlerin ürünüdür. Süt için gerekli olan besinler, annenin kendi gereksinimine ek sayılmalıdır.
Bu nedenle gebelikte olduğu gibi emziklilikte de beslenmenin 2 amacı vardır:

Annenin besin depolarını dengede tutarak sağlığını korumak.
Salgılanan sütün yeterliliğini artırmak ve bebeğin gelişmesini sağlamak.

EMZİRMEK ZAYIFLATIR
Emziren annenin yeterli süt salgılayabilmesi için günde, normal gereksinimine ek olarak 700 kaloriye ihtiyaç vardır. Bu miktarın 500 kalorisi annenin yediği besinlerden, 200'ü ise gebelikte kazanılan besin depolarından karşılanır. Emzirme, annenin vücudunun tekrar gebelik öncesi görüntüye dönmesine yardımcı olur. Emzirmek uterusun kasılmasını uyarır, küçülmesini sağlar, annenin karın bölgesi daha hızlı bir şekilde biçime girer.

PROTEİN VE KALSİYUM ÖNEMLİ

Emziklilik dönemi boyunca birçok besin öğesine olan gereksiniminiz artar. Protein ve kalsiyum özellikle karşılanması gereken besin öğelerinin başında gelmektedir. Yeterli düzeyde kalsiyum tüketilmediği takdirde, vücudunuz kemiklerdeki kalsiyum depolarını kullanır. Bu durum, anne sütündeki kalsiyum düzeyini dengede tutmak üzere sisteme giren vücudunuzun uyum mekanizmasıdır. Kalsiyum kayıpları, yaşınız ilerledikçe osteoporoz oluşumu için büyük bir risktir. Yine emziklilik döneminde magnezyum, çinko, B vitaminleri, folik asit ve manganez, bakır gibi minerallere olan gereksinimler de artar.

BESLENME
Sıvı alımı günde ortalama 3 litre (10-12 su bardağı) kadar olmalı ve özellikle su, ıhlamur, nane, papatya gibi bitki çayları, az şekerli veya şekersiz komposto suları, meyve suları, limonata ve süt gibi hafif doğal içecekler şeklinde tercih edilmelidir.
Emziklilik dönemlerinde sütün bollaşması için annenin iyi beslenmesi ve stresten uzak kalması önemlidir.
Kalsiyum yönünden zengin olan süt, yumurta, peynir gibi besinler mutlaka günlük beslenme programınızda yer almalıdır.
Protein ihtiyacınızın karşılanması için her gün mutlaka yumurta veya etli sebze yemeği veya kurubaklagil yemeği, beslenme programınızda yer almalı.
( n-3 ) yağ asitlerinden zengin su ürünleri tüketiminin artırılması anne sütünün bu yağ asitleri içeriğini artırmaktadır. Özelikle balık, protein değeri bakımından ve omega-3 içeriği bakımından zengin bir besindir ve bu dönemde tüketimine ağırlık verilmelidir.
Kuru fasulye, nohut, mercimek ve bulgur karışımı yemekleri; portakal, mandalina, domates, maydanoz, yeşil biber, taze soğan gibi C vitamini yönünden zengin sebze ve meyvelerle birlikte tüketmeye özen gösterin.
Taze meyve ve sebzeleri her öğünde düzenli olarak tüketin.
Salam, sosis gibi katkı maddesi içeren besinlerden uzak durun.
Mutlaka iyotlu tuz kullanın çünkü ana rahmindeki bebeğin gelişiminde önemli olan, yetersizliği zeka geriliğine neden olan iyot, doğal besinlerle alınamaz.
Çay ve kahveyi günde 2 kez tüketebilirsiniz. Fazla içilen çay, kahve ve koladaki kafein, süte geçerek bebeğin sağlığını olumsuz yönde etkiler.
Demir yönünden zengin yiyeceklerle birlikte C vitamini kaynağı olan domates, biber, maydanoz, kıvırcık gibi taze sebzeler ve portakal, greyfurt, çilek gibi meyvelerin alınması demir emilimini artırır.
Günlük beslenmesinde et tüketimi az olan anneler, protein ihtiyacını karşılayabilmeleri bakımından haftada en az 4 öğün yumurta tüketmeye özen göstermeliler.
Yemeklerde kullanılacak yağ tüketimine dikkat edilmelidir. Kalori değerini yükselten kızartma ve kavurma türü besinlerden uzak durulmalı, besinleri pişirme yöntemi olarak haşlama, fırında ya da ızgara yöntemi kullanılmalıdır.

SIVI ALIMINI UNUTMAYIN
Özellikle emzirme döneminde, süt üretiminin devamlılığı için sıvı alımı çok önemlidir. Günde alacağınız ortalama 3 litre sıvı tüketimi ve bebeğinizi sık aralıklarla emzirmeniz, sütün devamlılığında en önemli faktörler arasında yer almaktadır.


YARIN: HAFTA SONU DİYETLERİ

TAYLAN KÜMELİ


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.