Bugünkü
Takvim

Beslenmenin doğruları

Fazla su vücudu zehirler. Şekersiz gıdalarda da kalori vardır, kilo aldırır. Çiğ yumurta ve süt birçok bakteri barındırır. Sebze ve meyveler ise pişirse besin değerlerini yitirir

ABONE OL
Beslenmenin doğruları
söz konusu olduğunda en sık sorulan ve cevapları hakkında pek çok farklı görüş öne sürülen soruları derleyip; yanlış bilinen doğrularla doğru bilinen yanlışları tek tek ele alıyoruz... İşte sağlıklı beslenmede en merak edilenler...

Natürel zeytinyağı, saf zeytinyağından daha mı az kalori içerir?
Tipleri fark etmeksizin zeytinyağında tekli doymamış yağ asitleri yüksektir ve kalorileri oranları aynıdır. Ekstra natürel zeytinyağı daha az asit içerir ve saf ya da natürelden daha aromalıdır.

Menopoz döneminde fazladan magnezyum alınması ateş basmasını önler mi?
Menopozdaki rahatsızlıkların tedavisinde, ekstra magnezyum alımı da dahil olmak üzere diyetsel içeriklerin etkili olduğu konusunda kesin bir kanıt yoktur. Fakat menopozdan sonra yiyeceklerdeki magnezyumun yeterli miktarda alınması, kalsiyumun vücutta etkin kullanılmasına yardımcı olarak kemik sağlığını artırır.

Gıdalardaki katkı maddeleri kansere neden olur mu?
Birçok kişi gıdalara katılan kimyasal maddelerin kanserin başlıca nedeni olduğuna inanmaktadır. Oysaki, bu konudaki araştırmalar tüm kanser nedenlerinin yüzde birinden daha azının katkı maddelerine bağlanabileceğini göstermektedir. Gıdalara eklenen bazı katkı maddeleri ise inanılanın oluşumunu ya da etkisini engelleyebilmektedir. Burada önemli olan gıda denetiminin tam yapılması ve üreticilerin iyi üretim koşullarını sağlamasıdır.

Gıdaların besin değerlerini düşürmemek için çiğ olarak mı yemeliyiz?
Gıdaların pişirme işlemleri de dahil, herhangi bir yolla işlenmesi besin öğelerinde bir miktar azalmaya yol açar. Bu besin değeri kayıpları uygulanan sıcaklık derecesine ve süresinin uzunluğunu bağlı olarak artar. Örneğin; çiğ yumurta salmonella bakterisinin, çiğ et çeşitli bakteri ve parazitlerin, pastörize edilmemiş çiğ süt bir çok hastalık mikrobunun vücuda girmesine neden olur. Buna karşılık çiğ olarak tüketilebilen sebze ve meyvelerden besin öğelerini ve kalp, kanser gibi çeşitli hastalıklardan koruyucu maddeleri daha fazla alırız.

Şekersiz besin aynı zamanda kalorisiz besin midir?
Tam olarak değil! Şekersiz bir besin şeker içermez, ancak diğer karbonhidratlardan, yağdan ve proteinden dolayı kalori içerebilir.

ÜLSERİ BAHARAT YAPMAZ!

Baharatlı besin tüketmek ülsere neden olur mu?
Besin seçiminiz ne ülser nedenidir ne de ülseri tedavi eder. Ülserin çoğu "helicobacter pylori" adlı bakteri nedeniyle oluşur ve antibiyotiklerle tedavi edilir.

Fazladan E vitamini almak genç görünmenizi sağlar mı?
Gençliğin kaynağını bulmak hepimizin hayalidir. Yaşlanmayı durduracak E vitamini gibi besin öğesi almakla ilgili herhangi bir buluş yoktur.

AŞIRI SU ZARARLI MIDIR?
Böbreklerin dışarı atamayacağı kadar çok su, toksik etki gösterir. Ancak su zehirlenmesi günlük gereksinimin çok üzerinde içildiği zaman ortaya çıkabilir. Böbreklerin atma kapasitesi üstünde su içme belirtilerinden biri bulanık görmedir.

Mikrodalga fırın daha sağlıklı mı?
En uygun pişirme yöntemini uygulasanız bile B ve C gibi suda eriyen vitaminlerde bir miktar kayıp olur. Kendi suyu ile tencerenin kapağı kapatılarak pişirildiğinde, vitamin kayıpları mikrodalga fırındakinden fazla olur.

YARIN: İŞTAH AZALTAN YİYECEKLER

TAYLAN KÜMELİ

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.