Bugünkü
Takvim

nasıl beslenir?

50 yaş üstü nasıl beslenir?
Doktorlar insanların yaşlandıkça metabolizmalarının değiştiğini ve besin ihtiyaçlarının farklılaştığını belirtiyor. Bu değişimlere bir de ilerleyen yaşın getirdiği potansiyel ve mevcut rahatsızlar eklendiğinde nde birinin, gençlere göre daha farklı beslenmesi gerekiyor. Uzmanlar, yaşlılar için şu beslenme önerilerinde bulunuyor. Tuzu azaltın: Böylelikle yüksek tansiyondan ve su kaybından bedeninizi koruyun. Yemeklere attığını tuzu baharatlarla değiştirin. İyi huylu yağları keşfedin. Zeytin, balık,, ceviz, keten tohumu ve diğer doymamış yağların sunduğu faydalardan yararlanın. Bu yağlar kolesterolü koruyacak ve damar hastalıklarını önleyecektir. Lif ekleyin. Kabızlık çekmeyin, kronik hastalık riskini azaltın. Çiğ meyve ve sebzeyi bol bol tüketin. Kötü karbonitlardan kaçının. Beyaz un, rafine şeker, beyaz pirinç içeren gıdalar kanda ani şeker patlamalarına neden olur.. Pişirmeye dikkat edin. Sebzeleri hazırlamanın en iyi yolu buharda pişirmek veya zeytin yağında sotelemektir. Haşlanan sebzeler besin değerlerini yitirir, kızartma ise kalbi tehlikeye atar.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.