Bugünkü
Takvim

Yorgunluğunuzu atmak sizin elinizde

ABONE OL
Yorgunluğunuzu beslenerek giderin
, trafikte geçen uzun saatler, gün içinde yaşanan stres ve daha birçok faktör kendimizi yorgun hissetmemize sebep oluyor. Sağlıklı , yorgunluğu engellemenin en önemli yollarından biri. Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağatay Demir, enerjik bir vücut için beslenmede dikkat edilmesi gerekenleri anlatıyor.

DEMİR EKSİKLİĞİNE DİKKAT!
Kişinin kan şekeri düştüğünde kendisini çok yorgun ve sinirli hissedebileceğini dile getiren Demir, posa değeri yüksek yiyeceklerle kan şekerini dengelemenin mümkün olduğunu belirtiyor. Ayrıca demir eksikliğinin de yorgunluğa neden olduğunu ifade eden Çağatay Demir, "Demir içeriği yüksek olan yumurta, kırmızı et gibi besinleri haftanın belirli günlerinde tüketin" diyor.

BİLİNÇSİZ DİYET YAPMAYIN!

Sürekli et ya da kızartma türü yiyecekler tüketmenin yorgunluğu tetikleyeceğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağatay Demir, zayıflamak için yapılan bilinçsiz diyetin de yorgunluğa neden olacağını belirterek, zindeliğin sırrını şöyle veriyor:
* Kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin.
* Gün içinde zinde olmak için tam tahıl ürünleri tüketin.
* Günde 8-10 bardak su için. Spor yapıyorsanız ya da çok terliyorsanız soda ve meyve suyu tüketin.
* Yağlı besinlerden uzak durun, özellikle akşam yemeklerinizin sebze ağırlıklı olmasına dikkat edin.
* Kızartmalardan uzak durun; fırında, haşlama, buğulama tercih edin.
* Kendinizi yorgun hissettiğinizde bir muz yiyin.
* Kuru meyveleri sıkça tüketin.


UZMANI ÇAĞATAY DEMİR

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.