Kanser düşmanı

Cilt kanserine neden olduğu bilinen güneş ışınlarına karşı kanser düşmanı yeşil çay ile korunun...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 13 Temmuz 2011 Güncelleme 13 Temmuz 2011, 00:00
Kanser düşmanı

İnsan cildi sürekli, kimyasal veya fiziksel ve hatta biyolojik, sayısız kanserojen madde ile temas ediyor. Bunların bir kısmı doğrudan bir kısmı ise dolaylı olarak kansere yol açabiliyor. Ancak bu faktörlerden en iyi tanımlanmış olanı güneş ışınları. 290-400 nm dalga boyu arası olan, yani ozon tabakasından yeryüzüne ulaşabilen, hem UV-A hem de UV-B ışınlarına cildin aşırı derecede maruz kalmasının deri kanserine sebep olduğu artık bilimsel olarak 'acabası' olmayan bir gerçek. Yalnız tatillerde değil, günlük hayatta da güneşe maruziyet kaçınılmaz ve dünya bilimi, güneşin bu istenmeyen etkilerini 'nötrleştirecek' bir doğal kalkan, doğal mucize peşinde. Henüz o mucize bulunmadı ama fitokimyasallardan yani bitkisel aktif maddelerden buna en yakın bileşik, yeşil çay içerisindeki polifenolik bileşik olan EGCG gibi görünüyor. Güneşin kanser yapıcı etkilerinden bahsederken güneş ışınlarının, hücrelerimizin genetik şifresini taşıyan DNA yapısına nasıl zarar verdiğinden bahsetmiştim ve DNA hasarının da kanser demek olduğundan... Neyse ki her güneşe çıktığımızda DNA yapısı bozulmuyor, her DNA yapısı bozulduğunda da kanser olmuyoruz. Vücudumuzda DNA tamir mekanizmalarımız var ve bu mekanizmayı ateşleyen bir sürü doğal destek, yeşil çay da bunların en güçlülerinden...

DNA TAMİRİ HIZLANIR
Bu konuda ABD'de yapılmış çok yeni bir çalışma var. 2011 Nisan ayında da 'Archives of Biochemistry and Biophysics' dergisinde yayınlanan bu çalışmanın adı şöyle: Yeşil çay, DNA tamirini hızlandırarak cilt kanserlerinden koruyor. Bu çalışmada yeşil çay polifenollerinin 'Interlökin-2' diye adlandırılan ve bağışıklık sistemi üzerinde de pek çok etkisi olan bir mediyatör aracılığı ile DNA tamirini kamçıladığı anlatılıyordu.

BİLİMSEL VERİLER KANITLIYOR
Bir bilimsel çalışma daha var bu konu ile ilgili, 'Journal of Nutritional Biochemistry' adlı dergide yayınlandı 2007 yılında. Yeşil çayla deri kanseri ilişkisini irdeleyen bir çalışma bu da. Burada da yeşil çayın DNA tamirine olan katkısından bahsedilmiş. ABD'de Birmingham'da Alabama Üniversitesi Dermatoloji Bölümü'nde yürütülmüş bir çalışma. Deney farelerinde yapılmış bir hayvan deneyi bu ve bu çalışma sonrasında varılan sonuç özetle şöyle:

ETKİYE KARŞI
Yeşil çay polifenolleri hem içildiğinde hem de sürüldüğünde UV-B ışınlarının kanser yapıcı etkisine karşı koruyucu özellik gösteriyor, bunu da birkaç yoldan yapıyor. DNA tamirini tetikleyerek, UV ışınların ciltteki bağışıklık zedeleyici etkisini azaltarak ve yeni kılcal damar oluşumunu engelleyerek... Doğanın mucizelerini, bilimsel kanıtlarla anlatmaya devam edeceğim, doğaya güvenin, sağlıkla kalın!