Bir devrin sonu! Güney Koreli teknoloji devi LG cep telefonu piyasasından çekiliyor

Güney Koreli teknoloji devi LG Electronics, cep telefonu bölümünün zarar etmesi nedeniyle çok konuşulacak bir karara imza attı. Buna göre marka kademeli olarak cep telefonu bölümünü kapatma kararı aldı. LG'nin cep telefonu bölümü 6 yılda 4,5 milyar dolar zarar etti.

Giriş Tarihi 05 Nisan 2021, 09:45 Güncelleme 05 Nisan 2021, 10:14
Bir devrin sonu! Güney Koreli teknoloji devi LG cep telefonu piyasasından çekiliyor

İÇİNDEKİLER

Güney Koreli LG Electronics, zarar eden cep telefonu birimi için bir alıcı bulamaması sonrasında bu birimin faaliyetlerini kademeli olarak sonlandırmaya karar verdi.

SAMSUN VE APPLE PAYLAŞACAK
LG'nin bu kararı ile ilk defa büyük bir cep telefonu markası piyasadan tamamen çekilmiş olacak. Şirketin cep telefonu birimini piyasadan çekme kararıyla bu birimin Kuzey Amerika'daki %10 pazar payının rakip şirketler Samsung Electronics ve Apple Inc tarafından paylaşılacağı tahmin ediliyor.

Hi Investment & Securities'de analist olan Ko Eui-young, "LG, ABD'de çok düşük fiyatlı modeller yapamıyorsa orta fiyatlı model üretmeyi hedefliyordu. Yani Apple'dan daha fazla orta fiyatlı ürün çeşidine sahip Samsung LG kullanıcılarını daha iyi cezbedebilecek" dedi.

ALTI YILDA 4,5 MİLYAR DOLAR ZARAR
LG'nin cep telefonu birimi yaklaşık altı yıldır toplamda 4.5 milyar dolara yakın zarar etti. LG, sert rekabetin olduğu bir sektörden çıkarak elektrikli araç parçaları, birbirine bağlı cihazlar ve akıllı evler gibi daha fazla büyüme imkanı olan alanlara odaklanacak.

2013'TE DÜNYANIN EN BÜYÜK ÜÇÜNCÜ AKILLI TELEFON ÜRETİCİSİ OLMUŞTU
LG, iyi olduğu zamanlarda cep telefonları için ultra geniş açılı kameralar gibi bir dizi yenilikler yaparak sektördeki konumunu güçlendirmişti ve 2013 yılında Samsung ve Apple'ın ardından dünyanın en büyük üçüncü akıllı telefon üreticisi olmuştu.

YAVAŞ KALINCA TALEP DÜŞTÜ
Ancak sonrasında LG'nin en iyi modellerinde hem yazılım hem de donanımla ilgili bazı aksaklıklar çıkınca ve yazılım güncellemeleri yavaş kalınca markaya olan talep sürekli düşmüştü.

PAZARLAMA KONUSUNDA ELEŞTİRİLDİ
Analistler LG'nin Çinli rakiplerine kıyasla pazarlama konusunda uzmanlık eksikliği olması nedeniyle şirketi eleştirmekteydiler.