Instagram siyah yapma işlemi: Instagram gece moduna nasıl alınır? Instagram karanlık (dark) mode nasıl yapılır?

Instagram'a gece modu özelliği geldi. Gece modu, karanlık mod ya da dark mode olarak adlandırılan siyah ekran özelliği çoğu kullanıcı tarafından beğeni yağmuruna tutuldu. iOS 13 sürümü ile gelen karanlık mod ile ilgili detayları sizler için derledik. Peki, Instagram gece moduna nasıl alınır? Instagram karanlık (dark) mode nasıl yapılır? İşte Instagram siyah yapma işlemi...

Giriş Tarihi 10 Ekim 2019, 12:49 Güncelleme 10 Ekim 2019, 12:49
Instagram siyah yapma işlemi: Instagram gece moduna nasıl alınır? Instagram karanlık dark mode nasıl yapılır?

İÇİNDEKİLER

Instagram gece moduna nasıl alınır? iPhone kullanıcıları iOS 13 güncellemesi ile Instagram gece modu özelliğine ulaşabilecek. Apple'ın iPhone telefonlarına gönderdiği iOS 13 sürümünün ardından Instagram uygulamasını karanlık mod üzerinde kullanmak isteyen kullanıcılar, bu işlemlerin nasıl yapılacağı konusunda araştırmalarını sürdürüyor. Peki, Instagram gece moduna nasıl alınır? Instagram karanlık (dark) mode nasıl yapılır? İşte Instagram siyah yapma işlemi...

INSTAGRAM KARANLIK MOD YAPMA

Instagram'ın gece modu özelliğini kullanabilmek için işletim sistemi sürümünüz iOS 13 veya Android 10 ile güncel olması gerekiyor. Bu özellik, direk olarak Instagram içerisine gelmeyip, işletim sistemi üzerinden ayarlanabilmektedir.

iOS ve Android Instagram gece modu yapma işlemleri için diğer sayfaları ziyaret ediniz...

iOS INSTAGRAM GECE MODUNA NASIL ALINIR?

iOS işletim sistemini kullanan kişiler öncelikle iOS 13 güncellemesini yapmalıdır. Güncellemeyi yaptıktan sonra iPhone-Ayarlar'a girerek ekran ve parlaklık seçeneğine tıklayın ardından önünüze gelen menüde Koyu Mod'u seçin. Artık Instagram'ı karanlık mod ile kullanabilirsiniz.

ANDROİD INSTAGRAM GECE MODU NASIL KULLANILIR?

Android işletim sistemini kullanan kişilerin öncelikle Google Play Store'u açması gerekiyor. "Uygulamalarım ve oyunlarım" menüsüne girerek Instagram'ı seçin. Sayfayı aşağı doğru çekerek Beta sürümüne katıl yazısını görene kadar devam edin. Yazıyı gördüğünüzde Katıl butonuna basın. 20 dakika sürenin ardından tekrar "Uygulamalarım ve oyunlarım" kısmına girerek yeni gelen güncellemeyi yükleyin. Ardından telefonunuzun Ayarlar menüsünden Gece Modu yazdıktan sonra ayarlardan modu ayarlayıp Instagram'ı karanlık modda kullanın.

INSTAGRAM HAKKINDA

2010 tarihinde Kevin Systorm ve Mike Krieger tarafından kurulan ve ilk olarak Burbn ismiyle piyasaya çıkan İnstagram, dünya çapında milyonlarca kullanıcıya sahiptir.

Şirketin ortaklarından Kevin, kullanıcıların yer bildirimi yapmasına yarayan Foursquare adlı uygulamadan çok etkilenmiştir. Bunun biraz daha farklılaştırılarak kullanılabileceğini düşünen genç adam, fotoğraf ekleme özelliğini de kullanarak Burbn adlı uygulamayı kullanıcıların beğenisine sunmuştur. Uygulama, kullanıcıların belirli lokasyonlarda check in yapması, gelecek check in'lerini planlaması, arkadaşlarıyla buluşması karşılığında puan kazanması ve bu buluşmalarda çektiği fotoğrafları paylaşması üzerine kurulu olarak ortaya çıkmıştır.

Uygulama bir süre boyunca kullanıcılar tarafından kullanılmış, fakat uygulama geliştiricisi Kevin bir türlü istediği başarıyı elde edememiştir. Fakat tüm olumsuzluklara rağmen Kevin sürekli olarak uygulamayı geliştirmeye devam etmiş ve sonunda kendisine yol arkadaşı olarak Mike Krieger'ı almıştır.

İkili, bir dizi araştırmanın ardından kullanıcıların kullanım alışkanlıklarını analiz etmiş ve ilginç bir detaya erişmişlerdir. Çünkü kullanıcılar yer bildirim özelliğini hiç kullanmazken, fotoğraf paylaşımını aktif olarak kullanıp devasa bir kullanım verisine işaret etmiştir.

Bu veri onların bundan sonraki hayatına şekil verirken, sosyal medyaya da yeni bir platform kazandırmaya imkan tanımıştır. Kevin ve Mike bu veriden faydalanarak 2010 yılında, sadece fotoğraf paylaşımı için kullanılabilecek, filtreler ile şekil verilebilecek bir uygulamayı, yani İnstagram'ı ortaya çıkarmıştır.

Burbn ile yaşanılan aksiliklerden derledikleri deneyimi İnstagram'a aktaran ikili, 2012 yılında şirketi 1 milyar dolara Facebook'a satmıştır. Facebook satın almadan önce yaklaşık 30 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformu, satın almanın ardından geçen 4 yıllık sürede 500 milyon kullanıcıya sahip olmuştur.