Instagram neden yavaş? 5 Eylül Instagram çöktü mü? Canlı arıza haritasında paylaşıldı! Erişim sorunu yaşanıyor

Instagram'da erişim sorunu yaşanıyor. Dün akşam saatlerinde başlayan yavaşlık bugün de devam ediyor. Gün geçtikçe popülaritesi dah da artan Instagram'ın kullanıcıları yavaşlığın nedenini sorgulamaya başladı. Peki, Instagram neden yavaş? Instagram çöktü mü? Instagram'a erişim sorunu neden yaşanıyor? İşte detaylar...

Giriş Tarihi 05 Eylül 2019, 11:44 Güncelleme 05 Eylül 2019, 11:44
Instagram neden yavaş? 5 Eylül Instagram çöktü mü? Canlı arıza haritasında paylaşıldı! Erişim sorunu yaşanıyor

İÇİNDEKİLER

Instagram neden yavaş? Instagram'da dün akşam saatlerinden itibaren yaşanan erişim sorunu kademeli olarak devam ediyor. Şu saatlerde Instagram'a erişmek isteyen kullanıcılar sayfanın geç yüklendiğini görünce yavaşlığın nedenini araştırmaya başladı. Canlı arıza haritası üzerinden, dünya genelindeki Instagram arıza bilgisi paylaşıldı. Avrupa ülkelerinin yanı sıra ülkemizde İstanbul Ankara ve İzmir'de erişim sorunu ağırlıklı gözüküyor. Peki, Instagram neden yavaş? Instagram çöktü mü? İşte konu ile ilgili ayrıntılar...

INSTAGRAM NEDEN YAVAŞ, ÇÖKTÜ MÜ?

Instagram'daki erişim sorununun nedeni henüz bilinmiyor. Instagram'daki yavaşlık dün akşam saatleri itibarıyla başladı. Ara ara devam eden sorunun kaynağı merak ediliyor. Instagram'da yapılması beklenen güncellemeden dolayı erişim sorunu yaşandığı tahmin ediliyor. Resmi açıklama geldiğinde haberimizde duyurulacak.

Canlı arıza haritası üzerinden sorun şu şekilde gözüküyor:

INSTAGRAM HAKKINDA

2010 tarihinde Kevin Systorm ve Mike Krieger tarafından kurulan ve ilk olarak Burbn ismiyle piyasaya çıkan İnstagram, dünya çapında 500 milyon kullanıcıya sahiptir.

Şirketin ortaklarından Kevin, kullanıcıların yer bildirimi yapmasına yarayan Foursquare adlı uygulamadan çok etkilenmiştir. Bunun biraz daha farklılaştırılarak kullanılabileceğini düşünen genç adam, fotoğraf ekleme özelliğini de kullanarak Burbn adlı uygulamayı kullanıcıların beğenisine sunmuştur. Uygulama, kullanıcıların belirli lokasyonlarda check in yapması, gelecek check in'lerini planlaması, arkadaşlarıyla buluşması karşılığında puan kazanması ve bu buluşmalarda çektiği fotoğrafları paylaşması üzerine kurulu olarak ortaya çıkmıştır.

Uygulama bir süre boyunca kullanıcılar tarafından kullanılmış, fakat uygulama geliştiricisi Kevin bir türlü istediği başarıyı elde edememiştir. Fakat tüm olumsuzluklara rağmen Kevin sürekli olarak uygulamayı geliştirmeye devam etmiş ve sonunda kendisine yol arkadaşı olarak Mike Krieger'ı almıştır.

İkili, bir dizi araştırmanın ardından kullanıcıların kullanım alışkanlıklarını analiz etmiş ve ilginç bir detaya erişmişlerdir. Çünkü kullanıcılar yer bildirim özelliğini hiç kullanmazken, fotoğraf paylaşımını aktif olarak kullanıp devasa bir kullanım verisine işaret etmiştir.

Bu veri onların bundan sonraki hayatına şekil verirken, sosyal medyaya da yeni bir platform kazandırmaya imkan tanımıştır. Kevin ve Mike bu veriden faydalanarak 2010 yılında, sadece fotoğraf paylaşımı için kullanılabilecek, filtreler ile şekil verilebilecek bir uygulamayı, yani İnstagram'ı ortaya çıkarmıştır.

Burbn ile yaşanılan aksiliklerden derledikleri deneyimi İnstagram'a aktaran ikili, 2012 yılında şirketi 1 milyar dolara Facebook'a satmıştır. Facebook satın almadan önce yaklaşık 30 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformu, satın almanın ardından geçen 4 yıllık sürede 500 milyon kullanıcıya sahip olmuştur.