Görünce şaşırmayın! Instagram Direct (DM) uygulaması kapatılıyor

Kişilerin fotoğraf ve video paylaşabildiği bir platform olan Instagram her geçen gün takipçilerine yeni özellikler sunuyor. Bir süre önce Direct uygulamasını hayata geçiren Instagram'ın bu uygulamayı kapatacağı öğrenildi. Instagram'ın Dırect uygulamasını yayınlamasının ardından uygulamaya ilgi armıştı.

Giriş Tarihi 20 Mayıs 2019, 12:40 Güncelleme 20 Mayıs 2019, 16:23
Görünce şaşırmayın! Instagram Direct DM uygulaması kapatılıyor

İÇİNDEKİLER

Yaklaşık 750 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformu Instagram flaş bir karara imza attı. Instagram, 2017 Aralık ayında hayata geçirdiği Direct uygulamasının macerasına son veriyor.

Direct Message özelliğinin etkileşimini artırmak için Direct uygulamasını yayınlanan Instagram, kullanıcılarına gönderdiği mesaj ile uygulamanın kapatacağını bildirdi.

Uygulama hayata geçtikten sonra büyük bir kitle tarafından indirilmişti. Ancak, Instagram'ın aldığı karar sonrası Direct Message özelliğine Instagram'ın içinden devam ettirileceği açıklandı.

Şirketten yapılan açıklama ile birlikte Instagram Direct uygulamasının önümüzdeki ay sonlandırılacağı öğrenildi.

Facebook bünyesine bağlı olan Instagram'ın Direct uygulanası, Facebook Messenger için uygulanan modelin yansıması olarak yayınlanmıştı. Messenger'ı Facebook içinden çıkararak bağımsız platforma dönüştüren Facebook, ilk aşamada istediğini alsa da sosyal ağın şu sıralarda tüm mesajlaşma araçlarını birleştirmek için çalıştığı bilgisi paylaşıldı.

INSTAGRAM HAKKINDA

2010 tarihinde Kevin Systorm ve Mike Krieger tarafından kurulan ve ilk olarak Burbn ismiyle piyasaya çıkan İnstagram, dünya çapında 500 milyon kullanıcıya sahiptir.

Şirketin ortaklarından Kevin, kullanıcıların yer bildirimi yapmasına yarayan Foursquare adlı uygulamadan çok etkilenmiştir. Bunun biraz daha farklılaştırılarak kullanılabileceğini düşünen genç adam, fotoğraf ekleme özelliğini de kullanarak Burbn adlı uygulamayı kullanıcıların beğenisine sunmuştur. Uygulama, kullanıcıların belirli lokasyonlarda check in yapması, gelecek check in'lerini planlaması, arkadaşlarıyla buluşması karşılığında puan kazanması ve bu buluşmalarda çektiği fotoğrafları paylaşması üzerine kurulu olarak ortaya çıkmıştır.

Uygulama bir süre boyunca kullanıcılar tarafından kullanılmış, fakat uygulama geliştiricisi Kevin bir türlü istediği başarıyı elde edememiştir. Fakat tüm olumsuzluklara rağmen Kevin sürekli olarak uygulamayı geliştirmeye devam etmiş ve sonunda kendisine yol arkadaşı olarak Mike Krieger'ı almıştır.

İkili, bir dizi araştırmanın ardından kullanıcıların kullanım alışkanlıklarını analiz etmiş ve ilginç bir detaya erişmişlerdir. Çünkü kullanıcılar yer bildirim özelliğini hiç kullanmazken, fotoğraf paylaşımını aktif olarak kullanıp devasa bir kullanım verisine işaret etmiştir.

Bu veri onların bundan sonraki hayatına şekil verirken, sosyal medyaya da yeni bir platform kazandırmaya imkan tanımıştır. Kevin ve Mike bu veriden faydalanarak 2010 yılında, sadece fotoğraf paylaşımı için kullanılabilecek, filtreler ile şekil verilebilecek bir uygulamayı, yani İnstagram'ı ortaya çıkarmıştır.

Burbn ile yaşanılan aksiliklerden derledikleri deneyimi İnstagram'a aktaran ikili, 2012 yılında şirketi 1 milyar dolara Facebook'a satmıştır. Facebook satın almadan önce yaklaşık 30 milyon kullanıcısı olan sosyal medya platformu, satın almanın ardından geçen 4 yıllık sürede 500 milyon kullanıcıya sahip olmuştur.