Forum İstanbul'da teknoloji rekabeti

Bayrampaşa'da açılan Forum İstanbul AVM'de TeknoSA ve Saturn mağazaları iddialı fiyatlarla hizmete girdi; kazanan tüketici oldu...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 30 Ekim 2009 Güncelleme 30 Ekim 2009, 08:46

İÇİNDEKİLER

Teknoloji marketlerin İzmir'de başlayan yarışı İstanbul'a taşındı. Önceki gün TeknoSA ve Media Markt'ın İzmir'de 50 metre aralıklı olan mağazaları aynı saatte açılırken, dün de Forum İstanbul içindeki Saturn ve TeknoSA mağazası onbinlerce kişinin katılımıyla hizmete girdi. Türkiye'deki ilk mağazasını 'Yaşasın Cimrilik' sloganıyla indirimli fiyatlarla açan Saturn, 45 bini aşkın ürünü teknoloji tutkunlarıyla buluşturdu. Saturn'den hesaplı fiyattan alışveriş yapmak isteyenler adeta birbiriyle yarıştı. Saturn Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Yıldırım Karaali, "Elektronik mağazacılık pazarı Türkiye'de yüksek potansiyele sahip. Biz de Saturn farkını bu pazarda yaşatmak ve tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak hedefindeyiz. Bu rekabette gücümüzü göstereceğiz. Büyük konuşmak için buradayız" dedi.

Fiyatları % 70 indirdi
TeknoSA da, Forum İstanbul'daki Exxtra konseptli mağazasını çok özel indirimlerle açtı. Düşük fiyat etiketiyle satışa sunulan ürünleri yüzde 70'e varan indirimle almak isteyen 10 bini aşkın teknoloji tutkunu, açılıştan 15 saat önce mağazanın önünde kuyruğa girdi. TeknoSA Genel Müdürü Mehmet Nane, açılış günü satışlarının 2 milyon doları bulacağını söyledi. Nane, "Bugün İstanbul'daki 62'inci mağazamızı açarak toplam mağaza sayımızı 235'e çıkarttık" diye konuştu.

Mağazalar sanal ortamda ziyaret edilebilecek
Ankara'daki ANKAmall Alışveriş Merkezi, internet sitesinde 'kapalı mekan için yapılmış en fazla görüntü kullanım rekoru' için Guinness'e başvuruda bulunacak. Kısa süre önce web üzerinden bilgisayar tabanlı 3 boyutlu adres gösterim sistemini devreye sokan ANKAmall Alışveriş Merkezi, bu defa 'sanal gezinti'yle alışveriş yapılmasına imkan veren sistemi de tüketicilere sunacak.

Kurabiyeler bayatlamayacak!
Ayso Gıda, unlu ürünler pazarında raf ve tüketim sürecini uzatan yeni teknolojileri Türkiye'ye getireceğini açıkladı. Ayso Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Sofuoğlu, şöyle konuştu: "Unlu mamullerimizin özelliklerine göre 1-2 yıl aralığında, sütlü tatlılarımızın 15 günlük raf ömürleri bulunuyor. Yeni ürünlerimizin ambalajları farklı olacak. Kişinin paketi açılmış ürünü, bayatlamadan saklayabileceği formlar yarattık. Bu ürünler yakında raflardaki yerini alacak."