Ayakta çipler kıtaları aştık

Vodafone İstanbul Maratonu'nda spor ayakkabılarında çipler taşıyan 25 bin kişi koştu, 125 bin kişi de Asya'dan Avrupa'ya yürüdü. Akıllı telefonlarla özçekimler yapıldı sosyal ağlar Pazar erken saatlerde coştu

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 27 Kasım 2014 Güncelleme 06 Ocak 2015, 11:09
Ayakta çipler kıtaları aştık

İÇİNDEKİLER

Geçtiğimiz hafta insanlar İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nü 3 -4 saatliğine otomobillerden ödünç aldı. Ve İstanbul'un otomobillere teslim olmuş sokaklarında geçici bir mutluluk yaşadı. Spor kültürünün olmadığı yerde "Bu havada koşulur mu" dediği bir günde maraton başladı. Oysa maratona katılanlar için en uygun havada koşuldu. Resmi koşuya katılanların ayakkabılarına takılan çipler sıralamayı belirledi. 25 bin kişi çiple koşmayı, 125 bin kişi sadece keyfince yürüyüş yapmayı tercih etti. Ancak binlerce kişi Boğaz Köprüsü'nden geçiş anını kaydetmeye çalıştı.

GOOGLE GLASS GÖZÜMÜZDE
Biz çipli koşamasak da adım sayan telefonumuz ve Google Glass ile çekim yapmayı tercih ettik. Akıllı bileklik ve saat takanların sayısı hiç de az değildi. Ancak en büyük kalabalıkları sosyal medyada örgütlenen sosyal koşucular oluşturdu. Kimisi dediğini yaptı finali görüp madalyayı boynuna taktı. Kimi de benim gibi koşanları takip etmekten veya özçekim yapmaktan kendi koşusunu tamamlamadı. İstanbul'un eşsiz manzarasına kapılanlar koşuyu Boğaziçi köprüsünde turistik geziye çevirdi.

119 ÜLKEDEN İNSANLAR
Vodafone İstanbul Maratonu genç yaşlı, kadın erkek, rekor katılımla 119 ülkeden her kıtadan insanı aynı tutkuyla birleşti. Biz de ilk kez Google Glass gözümüzde koşmaya heveslendik. Bir gün önce Nike mağazasında soğuk için hafif ve sıcak tutan kıyafetler seçerken ilk uyarıyı aldık. 42 kilometre koşan kadın koşucu uyardı: "Yeni ayakkabılarla sakın koşmayın." Mantığını anlamak zor değildi. Henüz ayağınızın şeklini almamış ayakkabılar koşu konforunu ve performansı olumsuz etkiliyor. Bir yandan Google Glass ile çekim yapmak bir yandan telefonda adımları saymak kolay iş değil. Biz de işi adımlarımıza bırakarak, otomobillere teslim ettiğimiz İstanbul'un güzelliğini sevdiklerimizle çıkardık.

PİLİMİZ ÇABUK BİTTİ
Akıllı telefonlar, bileklikler, saatler adımları değil, artık kalp atış hızımızı da ölçüyor. Performansı ölçmek için her şeyiniz hazır da performansınız yeterli değilse, piliniz çabuk bitebiliyor. Bu yüzden her adımı hesap ederek koşu temposunu yakalamak gerekiyor. Tıpkı akıllı telefonlardaki pili çok çabuk tüketen video, fotoğraf uygulamalarını sıkça kullanıp antenleri tümünü açık unutursanız, pil ömrü de çabuk bitiyor. Biz her durduğumuzda tempoyu şaşırdık. Sonunda pilimiz erken bitti. Koşuya başlayıp bitiremeyen 463 kişiden biri olduk. Ancak bu keyfe katılarak mutlu olmayı başardık.

REKOR KATILIM OLDU
www. istanbulma rathon.org/ tr internet sitesinde koşu için yapılması gerekenler sıralanıyor. Maratonla ilgili istatistikler ve bilgiler bu site aracılığıyla duyuruluyor. Organizasyonun en çok aksayan tarafı çiple koşmak isteyenlerle halk yürüyüşünün birbirine girmesiydi. Bunu engellemek için köprüye geliş noktalarında araçlar kaldırmak ve köprüye çıkışları en baştan kontrol etmek şart. Bunun için bir dahaki sefere renkler ve rakamlarla köprüye geliş rotaları çizmek yeterli olacaktır

İYİLİK İÇİN KOŞTULAR
Olimpiyata aday olan bir şehirde futbola veya otomobillere değil, spora ve insana daha fazla teslim olmak gerektiğini anlıyoruz. Facebook üzerinden örgütlenen Adım adım grubunun tekerlekli sandalyedeki arkadaşlarıyla iyilik için koştuğu sahneler şehrin ve Türkiye'nin gururu olacak görüntüler oluşturuyor. Üstelik sosyal medyanın nasıl kullanılacağına en güzel örnekleri oluşturuyorlar

ANTRENMANSIZ KOŞULMAZ
Koşmak ve yürüyüş yapmak halkın en kolay ve en rahat katıldığı spor etkinliği. Koşmak, hareket etmeyi unutan, farkında bile olmadan şehri otomobillere teslim eden bir kültüre yeniden nefes almayı hatırlatıyor. İnternet üzerinde pek çok güzel kaynak var. www. antrenmanyap.com maraton ile ilgili bilgilerin alındığı önemli bir kaynak. Uzun mesafe koşanların sürekli kullanacakları bir kaynak oluşturuyor.

SOSYAL SPOR
- 22.7 milyon görüntüleme
- Paylaşımların ortak noktası fotoğraf ve twitter oldu.
- Mo nitera verilerine göre etiketle paylaşılanların görüntülenme potansiyeli 22.7 milyonu buldu. Maraton etkinliğinde #BirSebebiVar etiketi 10 bin 359 kez kullanıldı.
- Instagram, facebook hesapları özçekim görüntülerle coştu.

TİMUR SIRT