Bugünkü
Takvim

Kalorisi düşük içeriği zengin

  • Saklambaç
  • 16.01.2011
ABONE OL
Kalorisi düşük içeriği zengin
Günlerdir sizlere, kanserden hepatite, tedavi amaçlı kullanılan ve 'bitkisel drog' kabul edilen 'ilaç-mantar' lardan bahsettim. Şimdi de size mutfağımızdaki mantarın faydalarından, pişirme koşullarında dikkat etmeniz gereken önemli noktalar... Bu arada kanserden korunmak için elimizdeki tek silahın, özellikle bir kısmı hiç de kolay bulunmayan mantarlar olmadığını hatırlatmak ve erzak dolabımızdaki bulgurdan, baharat kavanozumuzdaki kimyona kadar birçok gıdayı yeni bir yazı dizisi şeklinde sizlere anlatmaya devam edeceğimi müjdelemek isterim.

SAĞLIK KAYNAĞI
Yunanistan'da ve Çin'de 'güç kaynağı' olarak biliniyor ve çok fazla yer veriliyor Yunan mutfağında bu sebzeye, Çin ise onu 'sağlık kaynağı' diye sahiplenmiş. 14 bin kadar mantar türü var dünyada ve yaklaşık 3 bini yenilebiliyor. Binden fazla türü ise zehirli. Oldukça düşük kalorili olmasına rağmen adeta bir vitamin ve mineral deposu gibidir bu narin yapılı besin. Biliyorsunuz her taze meyvesebze, kendine has vitamin ve mineral içermekte... Mantarı 'özel' yapan içeriği bence bolca ihtiva ettiği 'D vitamini'. Bu vitamin her gıdada bolca bulunmayan ve her geçen gün yeni bir faydası keşfedilen bir vitamin. Vücutta vitaminden çok hormon görevi de görüyor. Gıdalarla aldığımız kalsiyumu kemiklerimize götürüyor. Başta meme olmak üzere birçok kanser türüne karşı koruyucu özelliği var. Diğer bir 'koruyucu kalkan' olan selenyumu da bolca içeriyor mantar. B grubu vitaminlerince de oldukça zengin, bu vitamin grubu da bağışıklık sistemi için, cilt, saç ve tırnak sağlığı ve sinir sistemi sağlığı için oldukça önemli.

ANTİOKSİDAN HAZİNESİ
Fosfor, mantarda bulunan başka bir cevher, kemik ve beyin sağlığı için çok önemli... Her besinde bulunan bir mineral değil. E vitaminin antioksidan gücünden daha önce defalarca bahsetmiştim. Oksijenin yan ürünlerinin vücuttan atılmasını hızlandıran bu vitamin, kanserden erken yaşlanmaya kadar bizi bir çok hastalıktan korumakta...

ŞEKER VE KOLESTEROL DÜŞMANI
Şeker ve yüksek kolesterol hastalarının baş gıdası olmayı sonuna kadar hak eden bu gıda adeta bir lütuf bize. Herhangi bir et yemeğine eklediğiniz mantar, o yemekteki 'zararlı yağların' kana geçişini yavaşlatıyor ve dışkıyla atılmasını hızlandırıyor. Düzenli olarak tüketildiğinde yüksek kolesterol hastaları için oldukça faydalı. Şeker hastalarının beslenmesinde de mutlaka yer almalı... Çünkü hem kalorisi çok düşük, çok az şeker içeriyor, hem de birlikte alındığı diğer gıdaların kan şekerini ani bir şekilde yükseltmesini engelliyor. Düşük sodyum içeriğiyle yüksek tansiyon ve ödemle mücadele eden bireyler için de oldukça avantajlı bir gıda olduğunu da eklemeden edemeyeceğim. Yüksek potasyum içeriği bu gıdayı yüksek tansiyon hastaları için bir kez daha önemli yapıyor... Çünkü potasyum damarları rahatlatıyor ve yüksek tansiyonu dengeliyor..







kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.