20 bin liraya Sahibinden alınacak en cazip cep yakmayan otomobiller! İşte marka ve modeller listesi

Otomotiv fiyatlarındaki yükseliş inşaları yatırım amaçlı dahi otomobil almaya itiyor. Çoğu kişi aracını alıp hem keyfini sürüyor hem de parasını değerlendirmiş oluyor. Araç fiyatları ise arabanın markası, modeli ve yılına göre değişiklik gösteriyor. İşte sahibinden 20 bin liraya alınacak en uygun otomobiller! İkinci el otomobil alırken aracın kilometresinden çok diğer aksamlarına bakmak gerekiyor. Sahibinden ya da herhangi bir bayiden ikinci el araç alırken birinci adımımız mutlaka aracın kendi servisindeki kayıtlara baktırmak olmalıdır.

Giriş Tarihi 05 Şubat 2020, 09:31 Güncelleme 05 Şubat 2020, 09:31
20 bin liraya Sahibinden alınacak en cazip cep yakmayan otomobiller! İşte marka ve modeller listesi

İÇİNDEKİLER

Sahibinden ikinci el otomobiller bu günlerde oldukça revaçta olmaya devam ediyor. Bu anlamda vatandaşların ceplerini yakmadan araba sahibi olması için takvim.com.tr olarak 20 bin altı en ucuz arabaları haberimizde derledik. Haliyle bu otomobilleri alırken expertiz yaptırmanız şart olmaktadır. Bu anlamda ikinci el otomobil alırken ise bazı dikkat etmeniz gereken şeyler vardır. Mutlaka deneme sürüşü yapın. Sürüş esnasında çekiş sorunu olup olmadığını kontrol edin. Motorun kolay çalışıp çalışmadığına bakın ve olağandışı seslere dikkat edin. Gürültülü bir motor, pahalı bir tamirat gerektiğine işarettir.

DETAYLAR İÇİN BİR SONRAKİ SAYFAYA GEÇİNİZ

Fiat Palio

Yerli üretim olan Fiat'ın üretimden kaldırdığı modellerden olan Pailo döneminin efsanesi olarak karşımıza çıkıyor. Fiyat/performans aracı olan Palio yedek parça sıkıntısı çekmek istemeyenlerin de almak isteyeceği araçlar başında geliyor. 20 Bin TL'ye 2000 model bir Palio sahibi olabilirsiniz.

Model Yılı: 2000

Motor CC: 1.4

Beygir Gücü: 77 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: BenzinDiğer Özellikler: Elektrikli cam

Peugeot 206

Fransız araç firması Peugeot bir dönem araç piyasasına 206 modeliyle damga vurmuştu. Modern kasasıyla dikkat çeken 206 seri olmasıyla şoförleri etkilemişti.

Model Yılı: 2003

Motor CC: 1.6

Beygir Gücü: 110 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam, klima

Opel Vectra

Opel'in üretimi duran ancak efsanesi haline gelmiş araçlarında başında Vectra geliyor. Son derece konforlu olan aracın performansı da göz dolduruyor.

Model Yılı: 1997

Motor CC: 1.6

Beygir Gücü: 75 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam

Opel Corsa

Alman efsanesi Opel aracının günümüzde hala farklı kasa tipiyle ürettiği ve son derece ilgi gören araçlardan biri olan Corsa modeli 20 Bin TL altına alabileceğiniz ideal araçların başında geliyor.

Model Yılı: 2002

Motor CC: 1.4

Beygir Gücü: 75 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam, klima

Rover 200

İngiltere merkezli Rover firmasının son derece üstün teknolojilerle ürettiği 200 modeli ülkemizde çok tutulmasa da kullanıcısına vazgeçilmez bir deneyim sunuyor.

Model Yılı: 1999

Motor CC: 1.6

Beygir Gücü: 105 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam, klima

Ford Escort

Ford'un günümüzde de satışına devam ettiği Escort modeli tutulan araçların başında geliyor. Satışı da kolay olan araç konforuyla da dikkat çekiyor.

Model Yılı: 1999

Motor CC: 1.8

Beygir Gücü: 105 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam, klima

Volkswagen Polo

Türkiye'de en fazla otomobil satan firmalardan biri olan Alman Volkswagen firmasının Polo aracı çok tutuluyor. Fazla olması otomobil fiyatını düşürürken, tutulmasıyla da elden kolayca çıkartılabiliyor. 2000 Model Volkswagen Polo aracını 20 Bin TL altına bulabilmeniz mümkün.

Model Yılı: 2000

Motor CC: 1.6

Beygir Gücü: 100 hp

Vites Tipi: Manuel

Yakıt: Benzin

Diğer Özellikler: Elektrikli cam, klima

İKİNCİ EL ARABA ALIRKEN ARTIK EKSPERTİZ RAPORU ZORUNLU

1 Nisan'dan itibaren ikinci el araç alım-satım işlemlerinde gerekli belgelere yetkili ekspertiz merkezi raporunun da eklenmesi zorunlu oluyor. Yani satılan her ikinci el araç için rapor almak şart. Artık kilometre düşürme, aracın hasarını, kazasını gizleme gibi dolandırıcılığa kadar varan yanıltmalar son bulacak. Her şirket de ekspertiz raporu düzenleyemeyecek.İkinci el araç satışında, alıcı talep ederse ekspertiz raporu alınıyordu. Araçta herhangi bir sorun çıkmazsa alım-satım gerçekleşiyordu.

Raporu talep etmeyenler ise aracın dış görünüşüne bakıp, satıcının sözüne güvenmek zorunda kalıyordu. Ticaret Bakanlığının 'İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticareti hakkında yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmeliği' ile bu durum son buluyor.

ARABA ALIRKEN EKSPERTİZ RAPORUNUN BULACAĞI KUSURLAR NELER?

İkinci el araç alırken kontrol etseniz de bazı teknik hasarları fark edemeyebilirsiniz.

İşte ekspertiz raporunun bulacağı kusurlar:

- Ekspertiz raporunda ikinci el aracın özellikleri, arıza ve hasar durumu ile kilometre bilgilerine yer veriliyor.

- Ekspertiz raporu ile aracın motorunda değişen bir parça var mı yok mu görülür.

- Aracın tamponu, kaportasında problem olup olmadığına bakılır.- Aracın elektronik arızaları da kontrol edilir.

- Frenlerin durumu ve aşınma derecesine bakılır.- Aracın boyasının orijinalliği, parça boyaları incelenir.- Aracın değişen parçaları da tespit edilir.

Sahibinden ya da herhangi bir bayiden ikinci el araç alırken birinci adımımız mutlaka aracın kendi servisindeki kayıtlara baktırmak olmalıdır.Aracın kilometresinin orijinal olup olmadığını ya da yapmış olduğu hasarların araca ne kaybettirdiğini, periyodik olarak bakımlarının yaptırılmış olup olmadığını bu kayıtlardan öğrenebiliriz.Biraz daha ayrıntıya inecek olursak aracın özelikle ön üç parçası -kaput ve çamurluklar- değişmiş ya da boyanmışsa bu aracı daha dikkatli inceletmemiz gerekir.

Genelde önden yapılmış ciddi kazalarda bu ön üç parça zarar görüp boyanır.Bununla birlikte alt takımların ve motorun da iyice incelenmesi gerekir; çünkü aracın en önemli bölgesi olan ön taraf bu tür kazalarda ciddi zararlar görmüş olabilir. Bu tür araçlar iyi tamir edilmezse özelikle yüksek hızlardaki dengesizliği yüzünden sıkıntı yaşanabilir.İyi tamir edilmeyen motor ve alt takımlar sürekli problem çıkarmaya meyillidir; ama bu boyanmış parçalar aracın bir kapısı yada arka çamurluğu gibi lokal yerlerde ve ciddi kazalardan dolayı değilse inanın hiçbir sıkıntı yaratmamakla beraber canınızın sıkılmasının da gereği yoktur.