Ucuza otomobil nasıl alınır? İşte ucuza araç alma yöntemleri Sahibinden 30 - 50 bin altı en ucuz ikinci el otomobiller!

Sahibinden 30 - 50 bin altı en ucuz ikinci el otomobiller! Ucuza otomobil nasıl alınır? İşte ucuza araç alma yöntemleri. ÖTV vergileri ve artan otomobil fiyatları sonrasında vatandaşlar ikinci el otomobil pazarına yöneldi. Bu bağlamda biz de araştırmalar yaptık ve en ucuz ve en uygun fiyatlı arabaları sizler için belirledik. Bu bağlamda sahibinden en ucuz ikinci el otomobilleri haberimizde derledik. Yaz aylarının gelmesiyle birlikte otomobile olan ihtiyaç arttı. Arabasıyla tatile gitmek isteyenler ikinci el pazarında hareketliliğe neden oluyor. Otomobil fiyatlarındaki döviz kaynaklı artış, vatandaşı farklı yollara itti.

Giriş Tarihi 31 Mayıs 2019, 09:49 Güncelleme 31 Mayıs 2019, 09:49
Ucuza otomobil nasıl alınır? İşte ucuza araç alma yöntemleri Sahibinden 30 - 50 bin altı en ucuz ikinci el otomobiller!

İÇİNDEKİLER

Artan maliyetler ve yükselen otomobil fiyatları vatandaşları ucuz ve ikinci el sahibinden araç alma yöntemlerini öğrenmeye itti. Kredilerin yükselmesi, parça fiyatlarındaki artış ile birlikte vatandaşlar gözlerini ikinci el ucuz araçlara dikti. Fakat araç fiyatları artık eskisi gibi yaz kış farklılık göstermiyor. Ayrıca internet üzerinden satışlardaki fiyatların galerilere göre daha yüksek olduğu belirtiliyor. Bayram öncesinde hareketlenen ikinci el piyasasında en çok tercih edilen arabalar 30-50 bin lira arasında değişiyor. Sıfır kilometre otomobil fiyatları çok arttı. Otomobil almak isteyen vatandaşlardan çoğu ikinci el otomobil almaya yöneliyor. İşte sahibinden 30 - 50 bin altı en ucuz ikinci el otomobiller! Ucuza otomobil nasıl alınır, ucuza araç alma yöntemleri sayfamızda

Ucuza yüksek model ve düşük kilometreli araba almak isteyen vatandaşlar hasar kaydı olan araçlara yöneldi. Otomobil fiyatlarında yükseliş durmaksızın sürüyor. Ortalama sıfır otomobil fiyatı 70 bin lira olarak karşımıza çıkıyor. Tabi isteklere göre bu fiyat yukarı çıkıyor. Bütçesi kısıtlı olan vatandaş ise çok eski otomobillere 15-20 bin TL verip arızasıyla uğraşmaya başlıyor.

İŞTE 30 BİN VE 50 BİN ALTINDA SATILAN EN UCUZ OTOMOBİLLER

Volkswagen Passat 2000 model

Volkswagen Golf 1999 model

Citroen C3 2005 model

Toyota Corolla 2001 model

Fiat Punto 2011 model

Fiat Albea 2008 model

Fiat Linea 2011 model

BMW 3.20 1994 model

Audi A3 2001 model

Renault Clio 2007 model

Renault Symbol 2005 model

Renault Megane 2006 model

Peugeot 206 2004 model

Opel Corsa 2004 model

Ford Fiesta 2006 model

Hyundai Accent Era 2007 model

Hyundai Getz 2006 model

Honda Civic 1997 model

Nissan Micra 2004 model


Alfa Romeo 156 2006 model

Dacia Sandero 2011 model

Kia Cerato 2006 model

Skoda Fabia 2006 model

Mitsubishi Colt 2007 model


Seat Ibiza 2006 model

Volvo S40 2000 model


Chevrolet Avoe 2011 model

Ucuza otomobil nasıl alınır? İşte ucuza araç alma yöntemleri...

Otomobil fiyatlarındaki döviz kaynaklı artış, vatandaşı farklı yollara itti. Ucuza yüksek model ve düşük kilometreli araba almak isteyen vatandaşlar hasar kaydı olan araçlara yöneldi. Peki hasarlı araç alırken neye dikkat edilir? Hasarlı araç almanın püf noktaları nelerdir? İşte hasarlı otomobil alırken dikkat edilmesi gereken noktalar...

Otomobil fiyatlarında yükseliş durmaksızın sürüyor. Ortalama sıfır otomobil fiyatı 70 bin lira olarak karşımıza çıkıyor. Tabi isteklere göre bu fiyat yukarı çıkıyor. Bütçesi kısıtlı olan vatandaş ise çok eski otomobillere 15-20 bin TL verip arızasıyla uğraşmaya başlıyor.

Ülkemizde ikinci el piyasasında "temiz" diye adlandırılan otomobil bulmak zor. Sadece ülkemize özgü ve galericilerin ortaya çıkardığı boyalı, değişen parçayla ilgili ön yargılar nedeniyle ucuza alınan otomobiller galeri vitrinlerine yüksek fiyattan konuluyor. Bu durumda nihai tüketiciler ikinci el otomobillere yüksek miktarda para vermek zorunda kalıyor. Satmaya kalktığında ise parçası boyalı olduğu için fiyat kırmalar oluşuyor.

Yoğun trafiğe sahip olan ülkemizde hemen her arabada bir kusur bulunuyor. Trafikte sürtme, çarpma, ezilme gibi hasarların oluşmasından dolayı otomobillerde hasar kayıtları oluşuyor. Son model olup ikinci ele düşmüş araçları bu kapsam dışında sayabiliriz.

Toplumda kaza yapmış arabalara değersiz gözüyle bakılıyor ve fiyatı düşürülüyor. İkinci el fiyatı 50 bin lira olup boyasız, kazasız olan aracın emsali parça boyalı ve kazalıysa 42-43 bin lira gibi fiyatlara satılıyor. Tabi ki bu fiyatlar normal hasarlı araçlar için. Eğer ki tramer kaydında 10-15 bin lira gibi hasar varsa ucuz dahi olsa otomobili satmak oldukça zorlaşıyor. Günümüzde yedek parça fiyatlarının yüksek olması tramerde hasarı da yükseltiyor. Lüks bir aracın sadece tek farı 30 bin lirayı aşabiliyor. Bu noktada ise pert otomobiller öne çıkmaya başlıyor.

ZORLU SÜRECİ İYİ YÖNETMENİZ GEREKİYOR

Pert arabaları almak ve tamiratını yaptırmak için önce fiyat araştırması yapın. Parçaların çıkma fiyatlarını ve nerelerde satıldığını iyice araştırın. Pert arabalar durumuna göre kaportacılar tarafından yaklaşık 2 hafta içinde tamir edilebiliyor. Çıkma parça tedariği için birkaç gününüzü ayırmanız gerekebilir. Bu süreçte en uygun fiyata arabayı trafiğe çıkarmak için çaba sarf edin.

UZUN SÜRE KULLANACAKSANIZ ALIN

Bütçesi dar olup, otomobilden kar etme amacı olmayıp, 3-5 yıl boyunca kullanıp sonrasında satmayı düşünenler eski model, yorgun otomobil almak yerine pert otomobil alarak büyük avantaj sağlayabilir. Satarken kar etme amacı olmamalı ve aldığınız fiyatın üzerine çok az kar koyarak satışını gerçekleştirebilirsiniz.

Günümüzde 2016 modelinin ikinci el fiyatı 55-60 bin lira civarında olan otomobilin pert halini piyasada 23-30 bin lira arasında fiyata alabilirsiniz. Bu fiyat aralığı arabanın masraf azlığına göre artar.

Otomobiller sadece kaza nedeniyle perte çıkmıyor. Sel hasarı, toplumsal olaylar, terör, park halinde üzerine düşen parçalar nedeniyle de perte çıkabiliyor.

Sigorta şirketleri pert otomobilleri ihaleyle pert işiyle uğraşanlara satıyor. 25 bin liraya satılan pert otomobili pert galericisi ihaleyle 20 bin liraya alabiliyor.

PERT OTOMOBİL NASIL SEÇİLİR?

Elbette pert otomobil almak için de tecrübenizin olması gerekiyor. Öncelikle şase, motor, şanzıman ve elektronik aksamında hasarı olan araçlardan uzak durun. Bu araçların kaporta ve tamir masrafı yüksek çıkacaktır. Şase otomobilin omurgasıdır. Tüm aksamların ana bağlantıları şaseye yapılır. Şasedeki sorun otomobilin yürüyüşünü etkiler, ön takım ayarı düzgün olmaz, olası bir kaza anında büyük maddi ve manevi hasarlar açabilir.