OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANIMI NASIL?
Manuel vites kullanımında dikkat edilecekler hususlar kadar; otomatik vites kullanımında da dikkat edilecek hususlar hassasiyet gerektirir. Ve vites/şanzıman arızaları özellikle otomatik vites araçlarda pahalıya patlayan arızalardır. Şimdi de otomatik vites kullananların dikkat etmesi gereken hususlara değinelim.
Öncelikle aracımız hareket ediyorken vites kesinlikle P konumuna getirilmemelidir. Çünkü P konumu park hali vitesi olduğu için aracın hareket etmemesini sağlayacak şekilde şanzımanı kitler. Araç hareket ederken vites P'ye getirilirse ciddi arızalara sebep olur.
Benzer şekilde vites R ve P konumlarına getirilmeden önce aracın durmuş olması gerekir. Bu bildiğiniz gibi manuel arabalarda sorun olmaz fakat otomatik araçlarda yine şanzıman arızasına neden olur.
Mercedes'in bazı modelleri koldan otomatik vitesli
Otomatik aracın vites geçişlerini frene basarak yapın. Sürüş sırasında sadece D konumu kullanıldığı için zaten frene sadece durma ve kalkmadan önce ihtiyaç duyacaksınız.
N konumu gerekmedikçe kullanılmasına gerek olmayan bir vites konumudur. Özellikle rampa aşağı inerken manuel araçlarda olduğu gibi boşa alma düşüncesi otomatik araçlarda felakete sebep olabilir. Merak etmeyin araç viteste olsa da gaza basılmadığı sürece zaten yakıt tüketimi minimuma iner.
Otomatik vitesli araçlarda motor yağı konusu da çok önemlidir. Aracın yağı muhakkak zamanında ve kaliteli ürünler markalar kullanarak değiştirilmelidir.
Çoğu sürücünün bilmediği çok önemli bir püf noktasıyla bitirelim. Aracınızı rampada parketmek durumunda kaldığınızda şu sıralamayla araç kontağını kapatın: frene basıp durdunuz, ayağınız frendeyken vitesi N'ye alın, sonra elfrenini çekin daha sonra ayağınızı frenden kaldırıp aracın kaymadığından emin olun, son olarak tekrar frene basıp P'ye alın ve kontağı kapatın.