Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı tarafından İstanbul ve Ankara birimlerinde görevlendirmek üzere personel alımı yapılacak. İlanın yayımlanmasıyla birlikte ilana dair detaylar ve başvuru hakkındaki detaylar araştırılmaya başlandı. Peki, Devlet Arşivleri Başkanlığı personel alımı başvuru hakkındaki bilgiler nelerdir? İşte başvuru hakkında detaylar...
DEVLET ARŞİVLERİ BAŞKANLIĞI BAŞVURU BİLGİLERİ
Adayların, başvuruda bulunacakları branşlar için belirtilen öğrenim şartlarını taşımaları, 2018 KPSS'nin ilgili puan türlerinden en az 50 almaları, 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmaları (1 Ocak 1985 ve daha sonraki tarihlerde doğanlar) gerekiyor.
BAŞVURULAR NE ZAMAN?
Adaylar başvurularını, 2-13 Aralık tarihleri arasında mesai gün ve saatleri içerisinde "www.devletarsivleri.gov.tr" internet sitesinde temin edecekleri başvuru formunu bilgisayarda doldurmak suretiyle, imzalı ve vesikalık fotoğraf yapıştırılmış şekilde elden veya posta yolu ile Devlet Arşivleri Başkanlığına göndererek gerçekleştirebilecekler.
Giriş sınavına katılmaya hak kazanan adaylar Devlet Arşivleri Başkanlığının internet sitesi üzerinden ilan edilecek.
Restoratör pozisyonu için uygulama sınavı, diğer branşlar içinse sözlü sınav yapılacak. Mesleki uygulama sınavı ve sözlü sınavda başarılı olmak için en az 70 puan almak gerekecek.
HANGİ ALANLARDA ALIM YAPILACAK?
İstanbul ve Ankara birimlerinde, 25 restoratör, 25 tekniker, 20 teknisyen, 2 mühendis, 2 diyetisyen ve 2 diğer teknik hizmetler alanlarında personel alımı yapılacak.devlet işleri başkanlığı hangi alanlarda alım yapılacak
MAAŞLARI NE KADAR OLACAK?
Sınavda sonucuna göre atamaları yapılan restoratörler 3 bin 48 lira, teknikerler 3 bin 930 lira, teknisyenler 3 bin 269 lira, mühendisler 5 bin 211 lira, diyetisyenler 3 bin 957 lira ve diğer teknik hizmetler personeli ise 4 bin 227 lira brüt ücret alacak.