PAEM 500 komiser yardımcısı alacak! Komiser yardımcısı alımı başvuruları ne zaman, nasıl yapılır?

Polis Akademisi, PAEM 5. dönem için 450 erkek ve 50 kadın olmak üzere toplam 500 komiser yardımcısı alımı yapılacağını duyurdu. Polis Akademisi tarafından yayınlanan duyuruda, başvuru şartları ile birlikte başvurunun detayları da belli oldu. Peki, Komiser yardımcısı alımı başvuruları ne zaman, nasıl yapılır? Başvuru şartları neler? İşte 2018 komiser yardımcısı alımına ilişkin detaylar...

Giriş Tarihi 25 Ekim 2018, 00:00 Güncelleme 25 Ekim 2018, 16:24
PAEM 500 komiser yardımcısı alacak! Komiser yardımcısı alımı başvuruları ne zaman, nasıl yapılır?

İÇİNDEKİLER

Polis Akademisi Başkanlığı'na bağlı Polis Amirleri Eğitimi Merkezine (PAEM) komiser yardımcısı alınacak. Söz konusu alıma ilişkin yapılan duyuruda, 5. dönem ilk derece amirlik eğitimi sınavı için meslekte fiilen iki yılını dolduran ve kırkbeş yaşından gün almamış lisans mezunu polis memurları, başpolis memurları ve kıdemli başpolis memurları arasından 450 erkek ve 50 kadın olmak üzere toplam 500 komiser yardımcısı alımı yapılacağı bildirildi.

Peki, komiser yardımcısı alımı başvuruları ne zaman, nasıl yapılır? Komiser yardımcısı için şartlar neler? İşte 2018 komiser yardımcısı alımı ile ilgili tüm detaylar...

KOMİSER YARDIMCISI ALIMI BAŞVURULARI NE ZAMAN, NASIL YAPILIR?

Başvurular 26 Ekim'de başlayacak 5 Kasım'da sona erecek. Adaylar başvurularını Personel Bilgi Sistemi (PBS) üzerinden yapabilecek. Sınav tarihi ve sınav yerleri ise daha sonra Polis Akademisi tarafından duyurulacak.

BAŞVURU ÜCRETİ NE KADAR?

Başvuru ücreti olan 200 TL, 26 Ekim 2018 saat 09.00'dan 05 Kasım 2018 saat 17.00'a kadar Halk Bankası Gölbaşı/ANKARA Şubesi nezdinde bulunan PAEM 2018 Yılı 5. Dönem İlk Derece Amirlik Eğitimi Sınavı hesabına yatırılacak. Yalnızca Halkbank Şubelerinden, Halkbank ATM'lerinden ve Halkbank İnternet Bankacılığından başvuru ücreti yatırılabilecek.

Diğer Bankaların, İnternet Bankacılığı ve ATM'lerinden başvuru ücreti yatırma işlemi yapılmayacak. Ön başvuruda adaylar tarafından ödenen sınav başvuru ücretinin hiçbir durumda geri iadesi yapılmayacak.

Emniyet Teşkilatı personelinden şehit veya vazife malulü olanların eş veya çocukları sınav ücreti yatırmayacak.

Sınav ücretini ödeyecek adayların T.C. kimlik numaralarının dekontun açıklama kısmında bulunması zorunludur. Dekontun açıklama kısmında T.C. kimlik numarası yazmayan adayların başvurusu kabul edilmeyecek.

Konuya ilişkin diğer hususlar Polis Akademisi Başkanlığının resmi internet sitesinden (www.pa.edu.tr) ilan edilecek.

BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

PAEM'e başvuru yapacak emniyet mensubu adaylarda aranan şartlar şu şekilde;

* En az dört yıllık lisans seviyesindeki bir yükseköğretim programından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
* Başvuru tarihi itibarıyla meslekte fiilen iki yılını doldurmuş olmak,
* Sınavın yapıldığı yılın 01 Ocak tarihi itibari ile kırkbeş yaşından gün almamış olmak, (01/01/1974 ve sonrası doğanlar)
* Son iki performans değerlendirme puanı iyi veya çok iyi olmak,
* Son iki yıl içinde kısa süreli durdurma cezası ve meslek yaşantısı içerisinde uzun süreli durdurma cezası almamış olmak,
* Haklarında meslekten veya memuriyetten çıkarma cezasını gerektirecek suçlardan dolayı adli veya idari soruşturma yapılıyor olmamak.
PAEM'e başvuran emniyet mensubu adayların yukarıda belirtilen şartlardan herhangi birini taşımadıkları anlaşılması halinde, sınav sonuçlarına bakılmaksızın adaylıkları, öğrenime başlamışlarsa öğrencilikleri sona erdirilir.