takvim.com.tr
Kaynak GAZETE

2025 YKS sonuçları açıklandı: 439 bin aday sınava katılmadı

ÖSYM’nin açıkladığı 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre, 2 milyon 560 bin 649 adaydan 439 bin 536’sı sınava girmedi. Türkçe testinde ortalama doğru sayısı 20 olurken, matematikte bu rakam 6.6’da kaldı. 12 aday ise 550 ve üzeri puan alarak üstün başarı gösterdi.

ÖSYM tarafından 21-22 Haziran'da yapılan ve üniversiteye giriş sınavı olarak nitelendirilen 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), sonuçları açıklandı. 439 BİN 536

ADAY GİRMEDİ

Temel Yeterlilik Testine (TYT) başvuran 2 milyon 560 bin 649 adaydan, 2 milyon 351 bin 641'i sınava katıldı; 209 bin 8'i sınava girmedi. Alan Yeterlilik Testine de 171 bin 117'si sınava girmedi. Yabancı Dil Testine (YDT) başvuranlardan da 59 bin 411'i sınava girmedi. Öte yandan, 2025-YKS'de üç oturumda uygulanan testlerde toplam 680 soru sorulduğu ve iptal edilen sorunun olmadığı belirtildi.

TÜRKÇE ORTALAMASI 20 MATEMATİK 6.6 DOĞRU

Türkçe (40 soru) testinde 21,707,

Sosyal bilimler (20 soru) testinde 9,722,

Temel matematik (40 soru) testinde 6,648

Fen bilimleri (20 soru) testinde 4,606.

12 ADAY 550 VE ÜZERİNDE PUAN ALDI

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (2025-YKS) yerleştirme puanlarına göre, Temel Yeterlilik Testi'nde (TYT) 14, sayısalda 57, sözelde 1, eşit ağırlıkta 4, dilde 12 aday 550 ve üstünde puan aldı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.