Türkiye'nin Otomotiv Müşteri Profili

İşte Otomotiv Yetkili Satıcılar Derneği'nin (OYDER) yaptığı "Türkiye'nin Otomotiv Müşteri Profili Araştırması"ndan otomobil tüketicileri hakkında önemli ipuçları...

Giriş Tarihi 20 Eylül 2011, 00:00 Güncelleme 20 Eylül 2011, 10:14
Türkiye’nin Otomotiv Müşteri Profili

İÇİNDEKİLER

Ufuk Sandık / Sabah

Otomobil satın alanların yüzde 80'i evli

Otomotiv Yetkili Satıcılar Derneği'nin (OYDER) "Türkiye'nin Otomotiv Müşteri Profili Araştırması" otomobil tüketicileri hakkında önemli ipuçları verdi. OYDER'in aylık dergisi Otoban'da Çınar Noyan, araştırma sonuçlarını derinlemesine incelemiş. Noyan'ın tespitleri ilginç: "Otomobil ve hafif ticari araç müşterilerinin büyük çoğunluğunu erkekler oluşturuyor. Cinsiyete göre yapılan değerlendirmede araç sahipliğinin yüzde 82'si erkeklerde, yüzde 18'i kadınlarda bulunuyor.

Yaş aralığı olarak yapılan incelemede ise 36-50 yaş aralığı yüzde 45 ile neredeyse tüketicilerin yarısını oluşturuyor.

Türkiye'de özellikle erkeklerin askerden dönüşünün 25 yaşa denk geldiği düşünülürse, araç satın alımı profesyonel hayatın ilk 10 yılından sonra gerçekleşiyor. Ancak şunu da unutmamak gerekir ki, ikinci en yüksek yaş dilimi yüzde 35 ile 26-35 arası. Bu da gelir seviyesi yüksek olanların ilk olarak otomobil satın almayı tercih ettiklerini gösteriyor.

Araç satın alanların çok büyük kısmı yüzde 80'i evli. Bu durumda ortalama erkek tüketici, askerlik sonrası önce evlenmeyi, daha sonra gelirine göre araç satın almayı hedefliyor denebilir. Üstelik araştırma sonuçlarına göre araç satın alanların yüzde 61'i 1 ya da 2 çocuk sahibi.

Yani Türkiye'de otomobil satın alanlar çekirdek ailelerdir demek yanlış bir tespit olmayacaktır."

İlk kez yapılan bu araştırma, otomobil müşterileri hakkında önemli bilgiler veriyor.

Umarım arkası gelir.