takvim.com.tr
Kaynak GAZETE

KOBİ’lerin sigorta kalkanı zayıf: Her 10 işletmeden sadece 3’ü sigortalı

KOBİ’lerin ekonominin vazgeçilmez unsurları olduğunu vurgulayan Ray Sigorta CEO’su Koray Erdoğan, “Türkiye’de KOBİ’lerin sigortalanma oranı hâlâ %30 seviyelerinde. KOBİ’ler gibi dinamik ve risklere açık segmentler için standart sigorta çözümleri yetersiz kalıyor. Bu nedenle hızlı, özelleştirilebilir ve operasyonel verimliliği yüksek çözümler sunmak kritik önemde. Yalnızca sigortalı olmak değil; doğru ürünle, doğru teminatla koruma altında olmak gerekiyor.” dedi.

Türkiye'deki işletmelerin 99,7'sini oluşturan yaklaşık 3,4 milyon KOBİ, ülke ekonomisinin belkemiği konumunda yer alıyor. Üretimden ihracata, istihdamdan ticaret hacmine kadar ekonominin her alanında belirleyici rol üstlenen KOBİ'lerin sürdürülebilirliği hem kendi faaliyetleri hem de ülke kalkınması açısından kritik önem taşıyor.

TÜİK verilerine göre Türkiye'de üretim değerinin yüzde 41,6'sını, ihracatın yüzde 35'ini, ithalatın yüzde 20'sini, istihdamın ise yüzde 70,5'ini KOBİ'ler gerçekleştiriyor. Ancak artan doğal afetler, yangınlar, iş kazaları ve çeşitli operasyonel riskler, KOBİ'ler için yüksek maliyetli ve kimi zaman faaliyet durdurucu sonuçlar doğurabiliyor. Bu riskleri azaltmanın ve işletmeleri güvence altına almanın yolu, kapsayıcı ve esnek sigorta ürünlerinden geçiyor.

'SİGORTALANMA YÜZDE 30'LARDA '
Ray Sigorta CEO'su Koray Erdoğan, KOBİ'lerin ekonomi açısından taşıdıkları değeri ve sigortalılığın önemine ilişkin şunları söyledi:

"KOBİ'lerimiz üretim, ticaret ve istihdam açısından ekonomimizin vazgeçilmez unsurları. İşletmelerimiz yangından hırsızlığa, depremden su baskınlarına, elektronik cihaz hasarlarından makine kırılmasına kadar çok geniş bir kapsamdaki riskleri göğüslemek durumunda. Ekonomik zorluklar da göz önünde bulundurulduğunda KOBİ'lerin karşılaşabileceği finansal riskler artıyor. Ekonomimiz açısından bu denli kritik bir rol üstlenen işletmeler, beklenmedik olaylara karşı hazırlıksız yakalandıklarında, tüm emeklerini baştan inşa etmek zorunda kalabiliyor. KOBİ'ler gibi dinamik ve risklere açık segmentler için standart çözümler yetersiz kalıyor. Bu nedenle hızlı, özelleştirilebilir ve operasyonel verimliliği yüksek çözümler sunmak kritik önemde. Dolayısıyla yalnızca sigortalı olmak değil; doğru ürünle, doğru teminatla koruma altında olmak gerekiyor. Türkiye'de KOBİ'lerin sigortalanma oranı hâlâ yüzde 30 seviyelerinde. Bu düşük oran bize kat edecek önemli bir yolumuz olduğunu gösteriyor. Ray Sigorta, bu bakış açısıyla geliştirdiği ve sürekli güncellediği 'Ray Akıllı KOBİ' ürünüyle, işletmelerin risklere karşı daha güçlü şekilde korunmasını hedefliyor. Müşteri beklentileri ve sektör ihtiyaçları doğrultusunda yenilenen Ray Akıllı KOBİ sigortası; zengin teminat seçenekleri ve genişletilmiş asistans hizmetleriyle KOBİ'lerin risk yönetimini kolaylaştırıyor. Farklı sektörel ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen Ray Akıllı KOBİ ürünü; mini, standart ve geniş paket seçenekleri ile her türlü işletmenin beklentilerine uygun farklı alternatiflerle sigortalılara tam güvence sunuyor. Olası risklere karşı sağladığı teminat limitlerini de artıran Ray Sigorta ayrıca su, elektrik, çilingir ve dijital asistan desteği gibi yeni ek hizmetlerle müşterilerine sunduğu asistans ayrıcalıklarının kapsamını da genişletti.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.