Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Ekonomi
  • 31.10.2020 02:14
  •  - 
  • Son Güncelleme:
  •  
  • 31.10.2020 02:14
ABONE OL

Türkiye geneli nedir? TYP personel alımı başladı! İşte kadrolar

tarafından bir son dakika açıklaması yapıldı. Yapılan açıklamada TYP kapsamında artık sürücü alımı da yapılacağına yer verildi. İŞKUR'un ı (TYP) kapsamında personel alımları başladı. İstihdamı yapılacak olan personeller çevre temizliği kadrosunda görevlendirilecek. Peki TYP başvurusu nasıl yapılır? TYP düzenlemesinin ardından kamu kurumları, ihtiyaç duyulması halinde TYP kapsamında personel alımında şoför kadrosuna da yer verecek. İlanlar İŞKUR TYP ilanları kısmından duyurulacak.

Türkiye geneli TYP şoför alımı başvuru şartları nedir? İşte kadrolar

İŞKUR açıkladı: Kamuya şoför alınacak. Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında önemli bir karar yayımlandı. İŞKUR tarafından uzun süredir beklenen Toplum Yararına Programları (TYP) alımları başladı. İŞKUR tarafından hayata geçirilen Toplum Yararına Programlar (TYP) kapsamında istihdam edilmek üzere personel alımları yapılıyor. İşsizliğin yoğun olduğu dönemlerde veya yerlerde doğrudan veya yüklenici eli ile toplum yararına bir iş ya da hizmetin gerçekleştirilmesi yoluyla özellikle istihdamında zorluk çekilen işsizlerin çalışma alışkanlık ve disiplininden uzaklaşmalarını engelleyerek işgücü piyasasına uyumlarını gerçekleştirmek ve bunlara geçici gelir desteği sağlamak amacıyla İŞKUR tarafından uygulanan programa Toplum Yararına Programlar denilmektedir.

Resmi Gazete'de yayımlanan düzenleme şu şekilde:

"AKTİF İŞGÜCÜ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 12/3/2013 tarihli ve 28585 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Aktif İşgücü Hizmetleri Yönetmeliğine aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 9 – (1) Yeni koronavirüs (Covid-19) salgını süresince, Sağlık Bakanlığı ile bağlı ve ilgili kuruluşları ve bunların taşra teşkilatlarının salgınla mücadele faaliyetlerine ilişkin yürüttükleri kamu hizmetlerinin desteklenmesi amacıyla şoförlük mesleğine yönelik Toplum Yararına Program düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek programlarda 65 inci maddenin birinci fıkrası hükümleri ve dördüncü fıkrasında yer alan belirli bir mesleğe yönelik TYP'lerin değerlendirilmeye alınmayacağına yönelik hüküm uygulanmaz.""

ALIM NASIL OLACAK?

TYP düzenlemesinin ardından kamu kurumları, ihtiyaç duyulması halinde TYP kapsamında personel alımında şoför kadrosuna da yer verecek. İlanlar İŞKUR typ ilanları kısmından duyurulacak.

Kimler TYP'den Yararlanamaz?

- İŞKUR tarafından düzenlenen bir kurs veya programdan (girişimcilik eğitim programı ve çalışanların mesleki eğitimi hariç) yararlanmış olan işsiz 6 ay geçmeden TYP'ye başvuramaz.

- Mazeretsiz olarak TYP'den ayrılanlar veya kendi kusuru nedeniyle ilişiği kesilenler, son yararlanma tarihi üzerinden 24 ay geçmedikçe yeni bir TYP'ye başvuramaz.

- Yararlandığı TYP bittikten sonra Kurum tarafından teklif edilen niteliklerine uygun en az üç iş teklifini mazeretsiz olarak kabul etmeyenler, son yararlanma tarihi üzerinden 24 ay geçmedikçe yeni bir TYP'ye başvuramaz.

- Herhangi bir kurs ya da programa katılmama yönünde yaptırım uygulanan kursiyer veya katılımcı yaptırım süresince TYP'den de yararlanamaz.

- Devam ettiği bir TYP ile mazeretli ya da mazeretsiz ilişiği kesilen katılımcı aynı TYP'ye tekrar katılamaz.

TYP'de İzin Süresi Ne Kadar?

Katılımcıların TYP'ye devamı zorunludur.

Ancak katılımcılar, yüklenici ve Kuruma bilgi vermek ve Kurum ve yükleniciden onay almak şartıyla TYP süresince 14 gün ücretsiz izin kullanabilmektedirler.Ücretsiz izin kullanılan dönemde katılımcıya herhangi bir ücret ödenmez.

İŞKUR'a Nasıl Kayıt Yaptırılır?

İş aramanın ilk adımı kayıttır. Kurum hizmetlerinden yararlanmak isteyen iş arayanların Kurum portalına üye olarak veya şahsen Kurum ünitelerine başvurarak kayıt olmaları zorunludur. Başarılı bir eşleştirme için hem açık iş hem de iş arayan kişi hakkında tam ve doğru bilgilerin bulunması zorunludur. Gerek internet üzerinden gerekse Kurum personeli aracılığı ile kayıt yaptıracak olanların kendileri ile ilgili bilgileri tam ve doğru olarak yansıtmaları uygun işe yerleştirilmelerinde oldukça önemlidir. Bu nedenle, lütfen kişisel, iletişim, eğitim, meslek ve diğer bilgilerinizi tam ve doğru olarak sisteme giriniz.