Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Ekonomi
  • 19.09.2020 00:15
  •  - 
  • Son Güncelleme:
  •  
  • 19.09.2020 00:15
ABONE OL

Valilik, ve Belediye kurumları e-devlet üzerinden başvurusu - Vatandaşlara 3 kurumdan son gün uyarısı!

Korona nedeni ile dar gelirli ailelere Valilik, ve Belediyeler tarafından yardım yapıldığı belirtilmişti. Bu durumda hangi kurum hangi yardımı yapmaktadır? Devlet vatandaşlara çok önemli yardımlar yapmaya devam ediyor. Koronavirüsle mücadele kapsamında Devletten ihtiyaç sahibi vatandaşlara yardımlar başladı. , Kaymakamlıklar, Belediyeler ve ilgili tüm kurumlar ihtiyaç sahibi durumda olan vatandaşlara hızla yardımları ulaştırıyor. E-devlet üzerinden yardım başvuruları da gerçekleştirilebiliyor. Valilik, Kaymakamlık, Belediye ve diğer Devlet kurumlarına yardım başvuruları gerçekleştiriliyor. başvurusu nasıl yapılır? Nakit para yardımları ve gıda - erzak yardımlarına dair tüm detayları bu haberimizde sizler için hazırladık...

Kaymakamlık, Valilik ve Belediye e-devlet maddi yardım ekranı

Kaymakamlık, Valilik ve Belediye yardımı en çok merak edilen konulardan birisi. İşsizlere, fakirlere çalışmayan herkese maddi yardım başvuruları SYDV 'lerin bağlı olduğu Kaymakamlıklardan yapılıyor. Kaymakamlık para yardımı başvurusu yapmak isteyenler öncelikle muhtarlıktan yardım nasıl alınır öğrendikten sonra Kaymakamlık yardım başvurusunda bulunmalıdır. Valilikler tarafından vatandaşa sağlanan yardım ve destekler ise, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı olarak gerçekleştirilen yardımları kapsamaktadır. Belediyeler tarafından sağlanan ayni ve maddi yardımlar arasında, kırtasiye yardımı, gıda kolisi yardımı, sosyal yardım kuponları, süt yardımı, asker ailelerine, gazilere ve yakınlarına şeklinde oluyor. İşte son dakika haberi ve detaylar takvim.com.tr'de


Fakir Ailelere Devlet Yardımı

Durumu olmayan ve ailesini geçindiremeyen vatandaşlarımız için devletimiz kapılarını açarak bir çok yardımda bulunmaktadır. Maddi yardımların yanı sıra kira, giyecek, yiyecek, yakacak yardımları da verilmektedir. Ülkemizde çok sayıda vatandaşımız açlık sınırının altında yaşamaktadır. Bu nedenle de bir çok aile maddi yetersizlikler sonucunda oldukça sıkıntı yaşamaktadır. Devletimiz ilk olarak İş-kur tarafından işsiz olan vatandaşlarımıza iş imkanı sunmaktadır. Bunun yanı sıra çalışamayacak durumda olan ve hiç bir geliri bulunmayan vatandaşlarımız için fakirlik maaşı verilerek bir çok aileye maddi destek sağlanmaktadır.

Belediye yardımı nasıl alınır, belediye yardımı başvurusu?

Erzak yardımı belediyelerce ihtiyaç sahiplerine koliler halinde dağtılabileceği gibi kupon ya da nakdi yardım şeklinde olabilir.

Erzak yardımıcı için gerekli belgeler hangileridir?

Belediyenin erzak yardımından faydalanmak isteyen kişiler belli başlı şartlara uyuyor olması gerekiyor. Erzak yardımından yararlanmak için gerekli belgeler şöyle:

Nüfus cüdanı fotokopisi

Dilekçe

Muhtaçlık belgesi (Muhtarlıktan alabilirsiniz)

Ayrıca belediyeler farklı belgeler de talep edebilir. Bu nedenle başvuru öncesinde belediyelerde bilgi almalısınız.

Belediyelerin ihtiyaç sahiplerine sunduğu yardımlar şöyle:

Belediye yardım parası

Odun ve kömür yardımı

Gıda ve erzak yardımı

Muhtaç asker ailesi yardımı

Belediye yaşlı bakım hizmetleri

Kırtasiye yardımı

Öğrencilere okul yardımı

Belediye bursu

Giyecek yardımı

Sosyal yardım kartı

Şehit ve gazi yakınlarına yardım

Fakir ailelere kira yardımı

Sağlık ve ilaç yardımı

Bebekler için bez ve mama yardımı

Engelli yardımları

Belediye yardımı başvurusu nasıl yapılır?

Belediyeden belediye başvuru işlemlerinin adımları değişmektedir. Bazı belediyeler başvuruları telefonla bazıları ise bizzat görüşmeyle almakta. Bu nedenle bağlı bulunduğunuz belediyeye gidip konu hakkında destek alabilirsiniz.

Belediyeden nakdi yardım almak için hangi belgeler gerekiyor?

Belediyelerden nakdi yardım almak erzak yardımı almaktan daha zordur. Çünkü kişiler ihtiyaç sahibi olduklarını belgelerle kanıtlamak durumundadır. İşte, nakdi yardım almak isteyenler için gerekli olan belgeler:

TC kimlik numaranızın yazdığı kimlik belgeniz

Yardım dilekçesi

Sağlık provizyon aktivasyon belgesi. Bu belge Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan alınır. Bu belgenin istenmesinin sebebi, kişinin çalışıp çalışmadığını görebilmektir.

Muhtarlıktan alınmış ikametgah belgesi

Üzerine kayıtlı araç olmadığına dair belge

Ayrıca belediyeye başvuru yapmadan önce gerekli evraklar konusunda daha net bilgi almalısınız. Çünkü belediyelerin istediği belgeler farklı olabilir.

BELEDİYELERİN YAPTIĞI YARDIMLAR

Her belediyenin Sosyal Yardım ve Hizmet yönetmeliği bulunmaktadır. Bu yönetmelikler dahilinde belediyeler aşağıda sayılan kişilere tespit sonucunda ayni ve nakdi yardım yapmaktadır;

Sigortalı bir işte çalışmayan ve sosyal güvencesi olmayan şahıs ve ailelere
Evinde yeme ihtiyacını karşılayamayacak olanlara düzenli olarak yapılacak yemek yardımları
Yaşlılara ve engellilere yapılan yardımlar
Doğal felaketler sebebi ile yardıma muhtaç olan kişilere yapılan yardımlar
Hastalıkları sebebi ile çalışamayacak durumda olanlar
Belediyenin inceleme yapan komisyonu tarafından yardıma muhtaç olduğunun tespiti yapılan kimseler
Eğitim amaçlı yapılan yardımlar başlıklarında ve bu şekilde mağduriyet yaşayan kişilere yardım yapılmaktadır.
Belediyelerden yardım talebinde bulunmak isteyen kişilerin ikametgah belgeleri, T.C. kimlik fotokopisi ve başvuru taleplerini anlatan bir dilekçe ile belediyelere, kolluk kuvvetlerine ya da muhtarlarına giderek başvuruda bulunmaları yeterli olmaktadır. Başvuru sonrasında belediye ekiplerince adresinizde inceleme yapılacaktır. Bu sebeple gerçek manada muhtaç olduğunuzun anlaşılması durumunda yardımlardan faydalanmaya başlayabileceksiniz. Boşanan kadına devlet destekleri ve maddi yardımlar başlıklı içeriğimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.

KAYMAKAMLIKLARDAN YARDIMLAR

Kaymakamlık yardımları, maddi olarak ihtiyacı bulunan gerçek ihtiyaç sahibi ailelere verilmektedir. Kaymakamlıklar tarafından gıda, giyim, eğitim, sağlık ve yakacak gibi desteklerin yanı sıra nakit para yardımı da yapılabilmektedir. Bu yardımlar için birçok katı şart da aranıyor. Kaymakamlık yardımından yararlanacak ailenin üzerine taşınmaz mülk olmaması ve gelir durumunun hayli düşük olması aranıyor.

Kaymakamlıklara nazaran Valilikler ve Belediyeler daha geniş ölçüde sosyal yardımlarını ulaştırabilmektedir. Bunun yanı sıra Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından sosyal yardımlar artarak ödeniyor. Başvurular E-devlet ve telefon üzerinden yapılabiliyor.

VALİLİKLERDEN ALINAN YARDIMLAR

Valilikler tarafından vatandaşa sağlanan yardım ve destekler, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı olarak gerçekleştirilen yardımları kapsamakta olup bunlar 450 TL olarak ödenen öğrenci yardım parası, kira yardımı, fakirlik maaşı yardım kalemleridir. Bu yardımlardan yararlanmak için kimlik belgesi ve fotokopisi, ikametgah belgesi, geliri olmadığına dair gelir test, başvuru dilekçesi, emekliliğe hak kazanmamış olmak, gayrimenkul ve menkul sahibi olmamak şartlarını sağlaması gerekmektedir.