Alacak sigortası KOBİ’leri rahatlatıyor! İşte alacak sigortası ile bilinmesi gerekenler...

Devlet destekli alacak sigortası KOBİ’leri rahatlatıyor. 1 Ocak’ta devreye giren sistem yoğun ilgi görüyor. İşte sistemle ilgili bilinmesi gerekenler...

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Alacak sigortası KOBİ’leri rahatlatıyor! İşte alacak sigortası ile bilinmesi gerekenler...



Geçtiğimiz
Ocak ayında devreye giren devlet destekli alacak sigortası, KOBİ'ler tarafından ilgiyle karşılandı. İşletmelere ticari alacak risklerinden korunma imkanı sağlayan alacak sigortası, KOBİ'lerin en çok ilgi gösterdiği ürünler arasında yerini almış durumda.

İşte 10 soruda KOBİ'lere ciddi rahatlama sağlayan alacak sigortası ile ilgili bilinmesi gerekenler:

1- KİMLER FAYDALANABİLİR?
Devlet destekli alacak sigortası halen küçük ve mikro işletmeleri kapsıyor. Yıllık net satış hasılatı 25 milyon liraya kadar olan işletmeler bu sigortadan yararlanabiliyor. İşletmenin sigorta başvuru tarihinden itibaren en az 2 yıl önce kurulması, Merkez tarafından belirlenen risk değerlendirme kriterlerini sağlaması gerekiyor.


2- NEDEN TERCİH EDİLMELİ?
Anında ya da aynı gün içinde gerçekleştirilen kredi limiti tahsisi ile kesintisiz ticaret imkanı sunar.
Sigorta dönemi boyunca limit iptali/kesintisi olmadan tahsis edilmiş kredi limiti ile istikrarlı ve büyümeye odaklı şekilde ticari faaliyeti sürdürmeye destek olur.
Düşük soruşturma ve tahsilat masrafları ile hesaplı bir hizmet almayı sağlar.
Kolay, hızlı ve pratik başvurusu ve bildirim ekranlarıyla zamandan tasarruf etmenize yardımcı olur.
Yeni müşteriler bularak satışları artırmaya ve şirketin büyümesine katkı sağlar.
Bilançonun aktif kalitesini yükselterek bankalar ve finansal kuruluşlar nezdinde kredibiliteyi artırır.
Müşterileri analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkıda bulunur.

3- NASIL BAŞVURU YAPILIR?
Sisteme dahil olan sigorta şirketleri aracılığıyla başvuruda bulunulabilir.


4- PRİM NASIL HESAPLANIR?
Hesaplamada alacak sigortası talebinde bulunan işletmenin son mali yılda vadeli satışından elde ettiği cirosu esas alınır.

5- POLİÇE PRİMİ DIŞINDA ÖDENMESİ GEREKEN MALİYET VAR MI?
Teklif aşamasında, sigortalanabilir cironun asgari yüzde 50'sini oluşturan alıcılarla ilgili olarak limit başvurusunda bulunulması gerekmektedir. Bu aşamada başvuruda bulunulan her bir alıcı için KDV dahil 10 liralık bir ücret yansıtılmaktadır. Sigorta sözleşmesinin yapılması durumunda da her bir alıcı başına ek olarak KDV dahil 10 liralık yıllık ücret alınmaktadır.

6- HANGİ SATIŞLAR TEMİNAT ALTINA ALINABİLİR?
Tüzel kişiliklere (şahıs şirketi, adi ortaklık vb. dahil) yapılan satışlar.
Peşin, kredi kartlı, bankanın teminatı (Teminat mektubu, DBS, teyitli akreditif vb.) altında olmayan satışlar ile yurt içinde kamu kurumları haricindeki satışlar,
Vadeli faturaların açık hesap, çek ve/veya senet karşılığı satışlar.


7- HASARIN TEMİNAT ALTINA ALINABİLMESİ İÇİN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
Düzenlenen faturalarda vade bilgisi yer almalı.
Faturaların vadeleri azami ödeme süresinden daha uzun vadeli düzenlenmemeli.
Sigortalı, teminat altındaki alıcılardan alacaklarını tahsil etmek ile kayıpları önlemek ya da en aza indirgemek konusunda gerekli tüm tedbirleri almalı.
Sigorta şirketinin talep ettiği her türlü belge doğru ve eksiksiz olmalı.


8- TEMİNAT KAPSAMINA HANGİ FATURALAR GİRER?
Poliçe tanzim tarihi itibariyle kesilmiş olan faturalar teminat kapsamı altına alınıyor.

9- FATURALAR MAKSİMUM KAÇ GÜN OLARAK TANZİM EDİLİYOR?
Maksimum fatura vadesi 360 gün olabiliyor.

10- HASAR ÖDEMESİ NE ZAMAN GERÇEKLEŞİR?
Bekleme süresini (120 gün) takiben 30 gün içerisinde yapılan hasar başvuruları sonuçlandırılarak tazminat ödemeleri gerçekleştiriliyor.