Tek tıkla 60 milyar TL

E-ticaret sektörü geçtiğimiz yıl yüzde 42 büyümeye imza attı. Geçen yıl online alışverişe 59.9 milyar lira harcanırken, en hızlı büyüyen alan ise uçak biletlerinin sırtladığı tatil ve seyahat oldu.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 22 Mayıs 2019 Güncelleme 22 Mayıs 2019, 07:58
Tek tıkla 60 milyar TL

İÇİNDEKİLER

Ülkemizde e-ticaret pazarı hızlı büyümesini sürdürüyor. Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) yıllık 'Türkiye e-ticaret Pazar Büyüklüğü' raporuna göre; e-Ticaret sektörü 2018 yılında, yüzde 42 büyüme ile 59.9 milyar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 33 oldu. Türkiye e-ticaret pazarında bu yıl ise yüzde 40 ile 50 arasında bir büyüme bekleniyor. TÜBİSAD tarafından Deloitte Türkiye ile birlikte hazırlanan rapora göre;
PERAKENDE BÜYÜDÜ
2018'de e-ticaret pazarında en hızlı büyüyen kategori yüzde 54'lük artışla 22.9 milyar liralık hacme ulaşan ve uçak bileti satışlarının sürüklediği 'tatilseyahat' oldu.
Tatil-seyahat dışındaki diğer alt kategorilere bakıldığında yıllık bazda 'sadece online perakende' yüzde 41 büyümeyle 20.8 milyar liraya, 'çok kanallı online perakende' yüzde 30 büyümeyle 10.7 milyar liraya ve 'Online bahis' yüzde 26'lık büyümeyle 5.5 milyar liraya ulaştı.
Çok kanallı online perakende kategorisinde ise en yüksek büyüme yüzde 52 artışla 2.6 milyar liralık hacme ulaşan 'giyim ve ayakkabı'dan geldi.
Toplam perakende pazarında online işlemlerin oranı Çin'de ise yüzde 23.7'ye yükseldi. Diğer bir deyişle Çin'de geçen yıl perakende alışverişlerin 4'te 1'i online yapıldı.
E-İHRACAT YÜZDE 12 BÜYÜYECEK
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Orhan Turan, dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücünün artık e-ticaret ve e-ihracat olduğunu belirterek, "60 milyar liralık e-ticaret satış hacmine sahip ülkemizde, 2020'ye kadar e-ihracatta yüzde 12'lik büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. 2018'de 2.8 trilyon doları aşan global e-ticaret satış hacminin de 2020'ye kadar 3.4 trilyon doları bulacağı öngörülüyor" dedi. Türkiye'nin dijitalleşmeyi genç nüfusuyla kolaylıkla başarabileceğini ifade eden Turan, "Yeni jenerasyonla e-ticaret payı gittikçe artıyor. E-ticaretin perakende satıştan aldığı toplam pay yüzde 4 mertebelerinde. Dünyada ise yüzde 10 civarlarında. Ülkemiz genç ve dinamik olduğu için gelişimlere çok uygun. Çabuk adapte olup, dünya ortalamalarını yakalayabileceğimizi tahmin ediyoruz" diye konuştu. Sadece e-ticarete değil, e-ihracata da odaklanılması gerektiğine işaret eden Turan, "Yüksek teknolojiyi, Ar-Ge'yi kullanıp, nitelikli insan kaynağını artırıp, markalı üretim yapıp ihraç etmemiz lazım. Afyon'da üretim yapıp, Amsterdam'a, Norveç'e çok rahat ürün satabilecek noktaya gelmemiz gerekiyor" dedi.
HARCAMANIN 20'DE 1'İ ONLINE
Türkiye'de 2018 yılında e-ticaretin toplam perakende içindeki payı yüzde 4.1'den yüzde 5.3'e yükseldi. Diğer bir ifadeyle Türkiye'de geçen yıl yapılan perakende harcamaların yaklaşık 20'de 1'i online kanallardan geçti.