Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (
UTİKAD) Başkanı Emre Eldener, "
Türkiye'nin büyük
ihracat hedefleri var ve STK'lar, ihracatçılar, üreticiler, kamunun tüm organları daha iyi sonuç alma odaklı çalışıyor. Önümüzdeki 4-5 yıl i
çinde çok daha yüksek rakamlara ulaşılacağı görülüyor" dedi. Eldener, Türk lojistik sektörünün 2017 yılında 300 milyar lira büyüklüğe sahip olduğunu belirterek, "2018'de sektörün büyüklüğü 372 milyar lira oldu. Bu rakam GSYH'nin yüzde 12'sine denk geliyor. Bu da lojistik sektörünün Türkiye ekonomisi için olmazsa olmaz olduğunu gösteriyor. 2019'da daha da büyüyeceğiz" diye konuştu.
İPEK YOLU
Türkiye'nin her zaman Uzakdoğu ve
Orta Asya ülkeleri tarafından ipek gibi kıymetli ürünlerin Avrupa'ya ulaştırılmasında tercih edilen bir rota olduğunu vurgulayan Eldener, şöyle konuştu: "Uzakdoğu ülkeleri ile ticaretin geliştirilmesi gerekmekte. Uluslararası ticarette Doğu her geçen yıl önem kazanıyor. Türkiye tarafından 'Modern
İpek Yolu Projesi' olarak da adlandırılan Orta Koridor, Doğu ile Batı arasındaki mevcut hatlarda tamamlayıcı ve güvenli bir güzergah olarak ön plana çıkmakta. Ülkemizin ulaştırma politikalarının temel ekseni,
Çin'den
Londra'ya kesintisiz bir taşımacılık hattı sağlamak üzere büyük ölçekli altyapı yatırımları gerçekleştirmektir."
KARGO ŞEHRİ GELİYOR
İstanbul Havalimanı ile ülkemizin uluslararası
aktarma merkezi olma
iddiasını bir adım daha öteye
taşıdığını kaydeden Eldener,
"Kargo şehri projesi de mevcut planlar arasında yer almakta ve bu şehrin toplam büyüklüğünün 1.4 milyon metrekare olması beklenmekte. Proje tamamlandığında ise Avrupa ile küresel anlamda daha geniş bir taşımacılık ağı oluşması hem sektörümüz hem de ülke ekonomimiz için büyük fayda sağlayacaktır" diye konuştu.