Milyonlarca lira vatandaşın cebinde kalacak! İşte yeni sistem

Aralarında Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın da bulunduğu 8 bakanlığın ve 15 kurumun ortaklaşa imzaladığı bilişim protokolü çerçevesinde, vatandaş her yıl 70 milyon lira civarında tasarruf yapacak. Dört kişilik bir ailenin resmi belgeler için yaklaşık yılda 800 lira harcadığını hesaplayan hükümet harekete geçerek yeni sistemi hayata geçirdi. Peki sistem nasıl işleyecek?

Giriş Tarihi 10 Kasım 2018, 00:00 Güncelleme 10 Kasım 2018, 11:16
Milyonlarca lira vatandaşın cebinde kalacak! İşte yeni sistem

İÇİNDEKİLER

15 kurum ile beraber imzalanan bilişim protokolleri kapsamında vatandaşı cebinde her yıl 70 milyon lira civarında para kalacağı ifade edildi.

İçişleri Bakanlığı'nda, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ve 2023 vizyonu çerçevesinde başlatılan dijital dönüşüm ve bürokrasinin azaltılmasına yönelik çalışmalar devam ettiği açıklandı.

Buna göre Strateji Geliştirme Başkanlığı bünyesinde, konusunda uzman personelin bir araya getirildiği 9 kişilik bir ekip oluşturulduğu bildirildi.

Yapılan çalışmalara göre vatandaşlardan zorunlu olan haller dışında belge istenmemesi, işlemlerde vatandaş beyanının esas alınması, kamu kurumlarının bilgi sistemlerinin entegrasyonuyla bilgilerin elektronik ortamda temin edilmesi, elektronik ortamda başvuruların alınması, elektronik ortamdan başvuru yapamayan vatandaşlar için alternatif çözümler geliştirilmesi ile vergiler ve harçlar dışında başvuru ücreti alınmaması ilkelerinin göz önüne alındığı açıklandı.

Ayrıca Türkiye genelinde dört kişilik bir ailenin evrak işlemlerine verdiği tutar göz önüne alınarak yaklaşık olarak 800 Türk Lirası gibi bir ücret meydana çıkıyor.

Buda yapılan hesaplamalara göre vatandaşın tasarruf etmesinde büyük rol oynayacak.

E- DEVLET HİZMETLERİ
Bununla beraber bakanlık hizmet süreçlerini yalın hale getirecek ve Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemi'nde (KAYSİS) tanımlanan hizmetlerde gereksiz belge, birim, mevzuat, süreçlerini sadeleştirmek ve başvuru yapılan hizmetlerde işlemlerin e-Devlet'ten sunulmasını sağlamak üzere çalışmalarını hızlandırdı.

Ayrıca İçişleri Bakanlığının yaptığı çalışmalar neticesinde 785 hizmette istenen 2 bin 185 belgeden 1046'sı kaldırıldığı açıklandı.

İstenen belge sayısında yüzde 48 azalma sağlandı, 93 milyon lira tasarruf yapıldığı ortaya çıktı.

PROTOKOL ANLAŞMASI YAPAN KURUMLAR
Söz konusu protokol anlaşması yapan kurumlar ise;
"Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Gelir İdaresi Başkanlığı, Türkiye Noterler Birliği, Doğal Afet Sigortaları Kurumu, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi" olarak açıklandı.