Fırsatçılar etiketi şişirdi!

Fırsatçılar etiket üstüne etiket yapıştırmaya, fiyatları artırmaya devam ediyor. Kimi de indirim süsü veriyor. Ürünlerin asıl fiyatlarına sadık kalmayan satıcılar, çirkin fiyat oyunlarıyla ürünleri suni zamlarla şişirerek tüketiciyi mağdur ediyor.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 16 Ekim 2018 Güncelleme 16 Ekim 2018, 18:48
Fırsatçılar etiketi şişirdi!

İÇİNDEKİLER

Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı kapsamında indirim rüzgarı hızla yayılırken, fırsatçılar da tatlı kazancı bırakmak istemiyor. Rafta başta, etikette başka fiyat uygulamaları görülmeye devam ediyor. Kimi önce zam yapıp sonra indirim yapıyor kimi de fiyat artışlarına topyekun devam ediyor. İşte tüketicilerin şikayetleri:

3 FARKLI FİYAT
Ürünlerin üstüne etiket üstüne etiket ekleniyor. Üstelik kasada da farklı fiyat çıkıyor. Paketlenmiş çeçil peynirine önce market çalışanları tarafından 7.48 liralık, 5 gün sonra da 9.65 liralık etiket takılmış. Bu da yetmemiş, tüketiciden kasada 9.73 lira alınmış.

6 GÜNDE 6 TL ARTIŞ
Marketlerden gelen fırsatçılığa bir diğer örnek de heldavan! Yerli bir firmanın yarım kiloluk helvası 8.95 liraya satılırken, 6 günde 6 liralık zam yapılmış. Yeni fiyat 14.95 lira...

ÖNCE ZAM SONRA İNDİRİM
Piyasada yaygın olarak görülen 'önce zam sonra indirim'e bir örnek daha... Bir güzellik marketinde şampuana 12.95 liralık fiyat etiketi konulmuş. Yanına da yüzde 50 indirim yazısı iliştirilmiş. Ürünün asıl fiyatı yerine bu çirkin oyunla tüketiciyi kandırarak zamlı satma girişimine tüketici isyan ediyor: "Bu ürün ne zaman 25.90 lira oldu ki?"

KAMPANYA UĞRAMADI
İndirim kampanyalarına marketler de katıldı. Afişler market raflarını süslemeye başladı. Ancak temizlik ürünlerinin fiyatlarda hiç düşüş yok. Marketlerde Pantene şampuan 17, Head&Shoulders şampuan 23-27, Solo 24'lü tuvalet kağıdı ise 39 liraya satışta...

DOMATES 4.99 TL
Domateste nihayet fiyat düşüşü başladı. Geçen hafta 10 liraları gören domates, 5 liranın altına geriledi. Tüketici fiyatların daha da düşmesini bekliyor.

75 KURUŞ DÜŞTÜ
Marketler fiyat indirimleri de yapıyor. Ancak ayçiçek yağındaki 75 kuruşluk indirim tüketiciyi kızdırdı. 5 litrelik ayçiçek yağı 32.5 liradan 31.75 liraya inmiş...

SEFERBERLİK BÜYÜYOR
Hükümet, kurdaki spekülatif hareketlerle başlayan fiyat artışları nedeniyle ateşi yükselen enflasyona karşı finansal piyasa düzenleyicileri, sivil toplum kuruluşları (STK), iş dünyası ve tüketicilerle el ele mücadele yürütüyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın öncülüğünde başlatılan Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı'na destek günden güne büyürken, asgari yüzde 10 indirim taahhüdü veren işletme ve kuruluş sayısı hızla artıyor. Hazırlanan sitede ismi yer alan kurum ve kuruluş sayısı 800'e yaklaşırken, çok sayıda firmanın da ismi burada yer almasa da kampanyaya katıldığı görüldü.

'CEP'TE DESTEK SEFERBERLİĞE
GSM'ciler de katıldı. Turkcell, internet paketlerini katlıyor. Türk Telekom açıklayacağı yeni tarifelerde % 10 indirim uygulayacak. Vodafone'un bazı tarifeleri % 10 indirimli olacak.