ŞİRKETLERİ ARIYORLAR
HSBC yetkilileri, müşterisi olan Türk şirketlerini arayarak, "Şirketinize yeterli hizmet veremediğimiz için hesabınızı kapatmaya karar verdik. Lütfen 30 gün içinde otomatik ödeme talimatlarınızı başka bankaya alın. Müşterilerinizi ve ticari ilişkide bulunduğunuz kurumları da bilgilendirin" demeye başladı. Bu sözlerle şoke olan Türk şirketleri, bir anda bütün işlerini başka bankaya aktarmak zorunda kalacaklarını, bunun hem müşterileri hem de ticari itibarları açısından kötü bir görüntü olacağını belirtiyor. Banka ise Türk şirketlerine sırtını dönerken, sadece uluslararası arenada iş yapan işletmelerle çalışma kararı aldığını belirtiyor. 10 yıldan fazla süredir bankayla çalışıp tüm yükümlülüklerini yerine getiren şirketler ise BDDK'yı göreve çağırıyor.
BANKA BUNU YAPAMAZ
TAKVİM'in konuyu ilettiği bankacılık uzmanları, şunları söyledi: "Bir bankanın müşterisi ile çalışmamasına kâr edemiyorum gerekçesi olamaz. Özellikle bir ticari müşteri, bankaya karşı yükümlülükleri yerini getiriyorsa, buna rağmen banka türlü bahaneler üretip 'Sizinle çalışamayız' diyorsa bunun arkasında art niyet vardır. Bir bankanın ticari müşterisi ile çalışmayacağını söylemesi, o müşteri için geri dönülemez ticari itibar kaybına neden olur. Hiçbir sorunu yokken müşterileri arayıp 'Sizinle çalışmak istemiyoruz' denilmesi gayri ahlaki bir davranıştır. Müşteri o bankada mevduatını ne kadar tutmak isterse tutar. Banka yükümlülüklerini yerine getiren müşterisine de 'Sizinle çalışmıyorum' diyemez."