Tatil vurgunu

Devremülk tatil dolandırıcılığı arttı, Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Arsası bile olmayan, cayma hakkı tanımayan ya da ek fatura çıkaran firmalar takibe alındı

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 03 Ağustos 2013 Güncelleme 03 Ağustos 2013, 00:27
Tatil vurgunu

İÇİNDEKİLER

Yaz aylarının gelmesiyle devre tatil ve devremülk tatil paketleriyle ilgili şikayet patlaması yaşandı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı konuya el koydu. Tüketicileri uyaran Bakan Hayati Yazıcı, konu hakkındaki reklam ve ilanlara, uygulama ve işlemlere denetimlerin artırıldığını duyurdu. Devremülk tatili ve devre tatil paketleri satan kimi firmalar, tanıtımlar sırasında tüketiciye, sözleşmeden cayma hakkı, geri satın alma güvencesi, yüksek kâr marjı gibi birçok vaatte bulunuyor ama sonunda tüketici hüsranla karşılaşıyor. Sözleşme imzalandıktan sonra tüketici, cayma hakkını kullanamıyor ya da bunun için ortalama 2 bin lira ödüyor. Tüketiciyi kandıran kimi firmalar, devre mülk yerine devre tatil satıyor; kimileri de teslim sürelerini aşıyor. Arsası dahi bulunmayan devre mülkleri satan firmalar ise ortadan kayboluyor.

BUNLARA DİKKAT EDİN
Şikayetlerin artması üzerine Bakan Yazıcı, tüketicileri salt reklam ve ilanların etkisinden kalmamaları ve araştırma yapmaları konusunda uyardı. Yazıcı, şunları kaydetti: "Bu tesisler için 'İnşaat ve sondaj ruhsatı, ÇED raporu gibi alınması zorunlu resmi ruhsatları var mı?' soruları sorulmalı. Sözleşmenin bir nüshası alınmalı. Sözleşme tesis dışında düzenleniyorsa 10 günlük cayma hakkı süresi içinde peşinat verilmemeli." Bakan Yazıcı, mağduriyet yaşanması halinde hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurulması gerektiğini belirtti.

RUHSAT BİLE YOK
Ön ödemeli maket üzerinden yürütülen devre tatil ve mülk satışları, turizm merkezleri başta olmak üzere Afyonkarahisar, Ankara, Balıkesir, Çanakkale, Kütahya, Nevşehir ve Niğde'de yapılıyor. Bunlardan bir kısmının inşaat ve sondaj ruhsatı, ÇED raporu gibi alınması zorunlu resmi ruhsatları dahi bulunmuyor.

TÜKETİCİYİ KANDIRMA METODLARI
Firmalar, aileleri; 'Bedava tatil kazandınız', 'Sizi otelimizde ağırlamak istiyoruz' gibi söylemlerle otellere ya da bir takım tesislere davet ediyor. Otellerde psikolojik baskı uygulanarak yapılan tanıtımlarda, tüketicinin düşünmesine dahi izin verilmeden, devre tatil/devremülk sözleşmeleri imzalatılıyor. Tüketici, tanıtımlar sırasında, 7 bin liraya satın aldığı yerin tamamlandığında 25-30 bin lira edeceği gibi vaatlerle çok kârlı bir yatırıma imza attığına inandırılıyor.