HEDEF 150 BİN ADET
100'den fazla ülkede pazarlanan Scania markalı ağır vasıta, otobüs, endüstriyel ve deniz motorları satışının, küresel krizin etkisiyle 2009'da yıllık 40 binlerin altına indiğini anlatan Lundstedt, "Satışlarımız son 2 yıldır yükselme eğiliminde. Önümüzdeki 5-6 yıl içinde yılda 150 bin ağır ticari araç satmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye'de kendileri ile stratejik ortaklık yapan Scania'nın, 2 yıldır artan talepleri esnek üretim modeli kullanarak sorunsuz bir şekilde karşılamayı başardığını vurguladı. Senyücel, yıl sonuna kadar 16 ton ve üzeri toplam araç satışlarının 25 bin adet olmasını hedeflediklerini belirtti. Şirket, tanıtımı yapılacak 13 litrelik motor ile müşterilerine 400 ve 440 beygir gücü üreten seçenekler sunmayı planlıyor.
Burçin GÖKTAN/ Stockholm