Dikkat ajan müşteri

Türkiye'de dev şirketlerin başvurduğu 'gizli müşteri' uygulaması kamuda da başlıyor. İlk adım SGK'dan geldi...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 26 Ocak 2011 Güncelleme 26 Ocak 2011, 05:43
Dikkat ajan müşteri

İÇİNDEKİLER

Türkiye'de çok sayıda şirket 'gizli müşteri' yöntemini uygularken, bu kervana devlet kurumları da katıldı. Vatandaşa, "Bugün git yarın gel" diyen, kaba davranan, ekstra evraklar isteyen, iş yavaşlatanlara göz açtırılmayacak. THY, Yapı Kredi Bankası, Opet, Shell, Metro, İstikbal gibi Türkiye'nin önde gelen firmalarının kullandığı 'gizli müşteriler' devlet kurumları için de çalışacak. Bu konuda ilk adımı Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) attı. SGK, Bursa'da başlayan 'gizli müşteri' projesini tüm Türkiye'de yaygınlaştırmak için düğmeye bastı.

YERİNDE TESPİT YAPILACAK
Projeyle, kurum içinde, "Vatandaşa nasıl davranılıyor? İşin hızlandırılması için rüşvet talep ediliyor mu? Ekstra ve gereksiz evraklar isteniyor mu? İş yavaşlatılıyor mu? Muhatap bulunabiliyor mu?" konularında yerinde tespit yapılacak. Vatandaşa kötü muamele eden çalışanlar hakkında inceleme başlatılacak.