Türk şirketleri dünyayı fethedecek

Türk ekonomisindeki istikrar ve büyüme trendi perakendeye de yansıdı. Sektörün dev firmaları 2011 yılı hedeflerini, ciroları büyütmek ve yurt dışına açılmak olarak belirledi

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Türk şirketleri dünyayı fethedecek
Global krizi fırsata çeviren Türk perakendecisi, ekonomideki istikrara da güvenerek gözünü büyümeye dikti. Perakende Güneşi Ödülleri ile ilgili bir araya gelen sektörün önde gelen isimleri, 2011'de ciroları arttırıp yurt dışına mağaza açma hedefinde olduklarını açıkladı. YKM yüzde 18, BİM yüzde 23, Park Bravo yüzde 10, Stefanel yüzde 20, İstinye Park ise yüzde 22 büyüme hedeflerken, halka açık olduğu için büyüme rakamı veremeyen Tesco Kipa ise 8 bin 300 olan çalışan sayısını gelecek yıl 10 binin üzerine çıkarmak istediklerini açıkladı. Sektör temsilcileri önümüzdeki yılın seçim yılı olmasının kendilerini endişelendirmediğini, Türkiye ekonomisindeki iyi gidişatın süreceğini ifade etti.

'Yönümüzü doğuya çevirdik'
BİM İcra Kurulu Üyesi ve COO'su Galip Aykaç: 2011'in seçim yılı olmasına rağmen istikrarın süreceğini düşünüyorum. Türkiye'de ulaşamadığımız 4 vilayet kaldı. Önümüzdeki yıl oralarda da olacağız. 11 sene önce ilk yurt dışı mağazamızı Fas'ta açtık. Bu ülkede 44 olan mağaza sayasını yıl sonunda 50'ye çıkaracağız. Yönümüzü doğuya çevirdik. İkinci bir ülkeye gireceğiz. Bu yılı ciroda yüzde 23-24 büyümeyle kapatacağız.

'Yatırımlar sürecek'
YKM Genel Müdürü Jaklin Güner: 60 yıldır bu sektörde varız. Güneydeki mağazalarımızı Suriye, Irak ve Lübnan'dan gelen turistler çok seviyor ve istiyor. Bizim için 2011 yatırımlarda büyüme yılı olarak devam edecek. Komşu ülkelerde yer alacağız. İlk yatırım 15 Aralık'ta Erbil'de mağaza açılışı ile olacak.

'İspanya'yı geçeriz'
AVM kiralama şirketi JLL Yönetim Direktörü Ercüment Alptekin: AVM yönetiminde Türkiye, İtalya ve İspanya'dan sonra 3'üncü sırada yer alıyor.
Türkiye, 2012 yılında AVM yönetiminde 1 milyon metrekarenin üzerinde performans göstererek 2'nci sıraya yerleşecek.

'Özel uçakla gelip iş teklif ediyorlar'

Park Bravo Group Başkanı Kamil Özçoban: Pazar yüzde 10-15 büyüyecek. 41 yıldır bulunduğum perakende sektöründe 160 mağaza ve bin 400 çalışanım var.
Türkiye iyi bir pazar, yurt dışından özel uçakları ile gelip markalarını vermek istiyorlar. Ünlü bir pırlanta zinciri de bizde olmak istedi.

'Ünlü markalar burada'
İstinye Park Genel Müdürü Hakan Kurt: Şu anda Türkiye, perakende sektöründe en cazip pazar haline geldi.İstinye Park'a da üst segmentte çok fazla marka başvuru yapıyor. Bu da, aslında refahın arttığını gösteriyor. İnsanlar eskiden katalogdan baktıkları markalara artık dokunabiliyor.