Vatandaş en çok bankadan şikayetçi

8 ayda 15 milyar lira kâr eden bankalarla ilgili Ocak 2009-20 Ekim 2010 arasında 40 bin şikayet yapıldı. Tüketicinin kızdığı konular ise kart aidatı ile komisyonlar

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 23 Ekim 2010 Güncelleme 23 Ekim 2010, 10:37
Vatandaş en çok bankadan şikayetçi

İÇİNDEKİLER

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilere göre yılın ilk 8 ayında 14 milyar 956 milyon TL kâr eden bankalar, tüketicilerin en çok şikayet ettiği kurumlar oldu. EFT'den bankamatik kullanmaya, havaleden kart parasına kadar aldıkları ücretlerle kârlarını artıran bankaların en çok şikayet edildiği konular, kart aidatları, işlem ücretleri ve komisyonlar. Şikayetlerin adresleri ise BDDK, tüketici dernekleri ve bu konudaki internet siteleri. Bir internet sitesine 1 Ocak 2009-20 Ekim 2010 tarihleri arasında toplam 201 bin 505 kişiden çeşitli konularda şikayet gelirken, bu şikayetlerin en büyük dilimini 40 bine yakın başvuruyla yüzde 19.56'lik oranla bankacılık oluşturdu. Tüketicileri en çok kredi kartı yıllık aidatı adı altında alınan meblağlar rahatsız etti. Ardından hesap işletim ücretleri sıralamayı takip etti. Bu 2 kalem, şikayetlerin yüzde 40'ını oluşturdu. Kredi kartı aidatıyla ilgili 1.5 yılda 9 bin 305 şikayet geldi. Hesap işletim ücretleri konusunda ise 4 bin 362 şikayet yapıldı.

KARLARIN ASLAN PAYI MÜŞTERİDEN
(Milyon TL) Ağustos 2009 Ağustos 2010 Değişim (%)
Aktif toplamı 770.651 905.739 17.5
Krediler 367.926 463.911 26.1
Takipteki alacaklar (brüt) 20.371 21.127 3.7
Menkul değerler 236.693 272.128 15.0
Mevduat 475.659 566.503 19.1
Özkaynaklar 103.113 123.237 19.5
Dönem kârı 14.267 14.956 4.8