Marketler marka yaptı satışları patladı

Türk insanının tüketim alışkanlıkları krizle birlikte değişti. Ucuz market markalı ürünlere ilgi artıyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 21 Ekim 2009 Güncelleme 21 Ekim 2009, 00:00

İÇİNDEKİLER

'Ekmek aslanın ağzında' diyerek harcamalarında artık daha dikkatli davranan tüketiciler, alışveriş yaparken adeta kılı kırk yarıyor! Gıda alışverişlerinde fiyatın daha bir önem kazandığı günümüzde, market markalı ürünleri keşfeden tüketiciler ucuz fiyatlı bu ürünlere yöneldi. Ipsos KMG Hane Tüketim Paneli verileri de; tüketicilerin market markalı ürünleri sevdiğini gösteriyor. Türkiye'yi temsil eden 6 bin 200 hanenin satın almalarının haftalık olarak takip edilmesi ve aylık olarak rapor haline getirilmesi esasına dayanan Ipsos KMG Hane Tüketim Paneli verilerine göre; toplam tüketim harcamalarının yüzde 7'sini market markalı ürünler oluşturuyor.

LIGHT ÜRÜN ALIMI HIZ KESTİ

Yüzde 57'sinin markalı, yüzde 36'sının da markasız ürünlerin oluşturduğu harcamalarda, market markalı ürünlere ilginin her geçen yıl arttığı görüldü. Premium fiyat segmentindeki ürünlere yapılan harcamalar ise 2008'e göre azaldı. Light ürün harcamaları krizle birlikte hız kesti. Bu segmente yapılan harcamalar önceki yıla göre yüzde 9 küçüldü. Öte yandan verilere göre; hane tüketim ürünleri sabit fiyatlarla son 12 ayda yüzde 1 küçülürken, yılbaşından bu yana yüzde 3 arttı. Hane başına ortalama harcama son 12 ayda 2 bin 539 lira olurken, bir alışverişte harcanan ortalama miktar 9.5 lira olarak gerçekleşti.