Televizyon pazarı küçülürken LCD satışları yüzde 54.7 arttı

Teknolojik gelişmeyle fiyatları düşen LCD televizyonlara ilgi arttı. Eski tip TV'lerin satışları adet bazında yüzde 22 gerilerken, LCD TV'lerin satışları yüzde 54.7 oranında yükseldi...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 27 Temmuz 2009 Güncelleme 27 Temmuz 2009, 00:00

İÇİNDEKİLER

Dünyayı saran ekonomik krizle birlikte televizyon, Türk insanının en büyük eğlencelerinden biri haline geldi. Televizyon karşısında geçirilen vakit artarken, TV satışları bu yılın ilk çeyreğinde geriledi. Sektörde, adetsel olarak yüzde 22, değer olarak yüzde 33 daralma yaşandı ama LCD satışları yüzde 54.7 oranında arttı. GFK Türkiye Araştırma Şirketi'nin yaptığı '2009 1. Çeyrek Televizyon Pazarı Değerlendirme Raporu'na göre; Ocak-Mart 2009 döneminde toplam televizyon pazarının adetsel büyüklüğü 490 bin olarak gerçekleşirken, pazar geçen yıla göre satışlarda yüzde 22 oranında daraldı.

TÜPLÜLER GÖZDEN DÜŞTÜ

Televizyon pazarında 2007 yılında flat televizyonlardan 4 kat, 2008'de ise 2 kat fazla satış yapan tüplü televizyonlar, hızlı bir düşüş yaşadı ve 2009 ilk çeyrek sonu itibariyle flat televizyonlarla eşit adetlerde talep gördü. Tüplü televizyonlara talep yüzde 45.8 düştü. Buna karşın sektörde tek hareketlilik LCD pazarında görüldü. Ocak, Şubat ve Mart aylarında lokal kampanyalar ve global markaların yaptığı fiyat indirimleri ile TV pazarı içindeki satışlarda tek artış yüzde 54.7 ile LCD televizyonlarda gerçekleşti.

SOFRALARDA HAFİFLİK...
Ayçiçek yağı markası Yudum'un piyasaya sunduğu Yudum Mısır Yağı, sofralarda hafiflik vaat ediyor. Ürün hakkında bilgi veren Yudum Pazarlama Müdürü Merve Batıkan, "Mısırın sağlığını Yudum hafifliği ile buluşturan Yudum Mısır Yağı sıcak etli yemekler, hamurişleri, pilav, makarna ve çorbalarda rahatlıkla kullanılabilir" dedi. Batıkan, "Yudum Mısır Yağı ile hem sağlıklı hem de hafif yemekler mümkün... İstanbul Culinary Institute'le yaptığımız bir çalışmayla, A'dan Z'ye komple bir menüyü Yudum Mısır Yağı kullanarak hazırladık" diye konuştu.

BEBEKLER İÇİN ÖZEL SABUN
Hassas bebek ciltleri için yüzde 100 doğal sabundan üretildiği belirtilen Dalin Granül Sabun'u annelerin gönül rahatlığıyla kullanabileceği bildirildi. Formülündeki ince partikülleri sayesinde suda kolayca çözülüp çamaşırlar üzerinde kalıntı bırakmayan Dalin Granül Sabun, dermatolojik olarak test edildi. Cilt yapısı hassas olan yetişkinlere de önerilen bu sabunun makinede ve elde kullanımı için çeşitleri bulunuyor. Kopaş Kozmetik tarafından satışa sunulan ürünle yıkanan çamaşırlara yumuşatıcı kullanımı gerekmiyor.

ŞAMPUANDA YAZ İNDİRİMİ
Kanada'dan ithal edilen Fruit Kicks Red serisi şampuan ve saç kremleri, yaz aylarına özel indirimli fiyattan satılıyor. Yüzde 100 saf nar ve tatlı greyfurt özleri ile meyve proteinlerinden oluşturulan Fruit Kicks Red şampuan ve saç kremlerinin kuru-boyalı, normal-ince telli ve tüm saç tiplerine uygun olmak üzere 3 farklı çeşidi bulunuyor. İçerdiği UV filtresi sayesinde güneşin zararlı etkilerinden, toz, klorlu-tuzlu su, kirli hava gibi çevresel faktörlerden saçları koruduğu belirtilen Fruit Kicks doğal bakım ürünleri tüm Migros ve Watsons'larda 7.95 liradan satılıyor

EKRAN BOYLARI BÜYÜDÜ
2007 sonlarında tanınan Full HD çözünürlük de, satılan her 100 televizyon modelinden 42'sinde yer aldı. Flat televizyonların ekran boyları, hem LCD hem de plazma televizyonlarında büyüme gösterdi. Plazma TV'de 42 inç segmenti 2008'de 50 inç karşısında puan kaybederken, bu yıl baskınlığını artırdı. LCD'de ise 32 inç segmenti, bu yılın ilk çeyreğinde payını artırarak yüzde 40'tan yüzde 50'ye yükseldi. Tüplü televizyonlarda ise geçen yıl Mart ayı itibariyle en çok satılan 29 inç, yani 72 ekran televizyonlar iken, bu sene 21 inç segmenti lider oldu.