KYK'dan burs müjdesi! 2019 KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman başlıyor? Başvurular ayın kaçında?

KYK burs başvurusu için heyecanlı bekleyiş devam ediyor. KYK'dan burs almak isteyen öğrenciler başvuru tarihini araştırmaya başladı. Öte yandan burs başvuru ücretlerinin artıp, artmayacağı yönünde sorgular arttı. Peki, 2019 KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman başlıyor? KYK burs başvuruları ayın kaçında?

Giriş Tarihi 05 Ekim 2019, 15:20 Güncelleme 05 Ekim 2019, 15:30
KYK’dan burs müjdesi! 2019 KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman başlıyor? Başvurular ayın kaçında?

İÇİNDEKİLER

KYK burs ve kredi başvuruları ne zaman başlıyor? Öğrenim kredisi ya da burs imkanından faydalanmak isteyen öğrenciler, eğitim döneminin başlaması ile birlikte internet üzerinde başvuru tarihini araştırıyor. KYK tarafından burs ile ilgili açıklama gelmişti. Öte yandan Başkan Erdoğan, burs ücretleri konusunda açıklama yapmıştı. Peki, KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman? KYK burs ücreti artacak mı? İşte cevaplar...

KYK BURS BAŞVURUSU NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Kredi ve burs başvurularının Ekim ayında başlayacağını duyuran KYK, yurt sonuçlarının ardından yaptığı duyuruda konu ile ilgili şu ifadelere yer verdi:

"Kredi/burs başvuruları tüm üniversitelerin yatay, dikey geçiş, doktora ve yüksek lisans öğrenci işlemlerini tamamlamasını takiben alınacak."

Başvuruların Ekim ayının ilerleyen haftalarında başlaması bekleniyor.

KYK BURS ÜCRETİ ARTACAK MI?

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, Yükseköğretim Akademik Yıl Açılış Töreni'nde, öğrencilere tahsis edilen kredi ve burs desteklerine ilişkin bilgi verdi. Erdoğan, burs miktarına dair 'yeni bir zam daha gelecek' açıklamasını yaptı.

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

Burs/kredi başvuruları her yıl kamuoyuna duyurulan tarihler arasında e-Devlet üzerinden alınmaktadır. e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında öğrenciden ekonomik, sosyal ve eğitim durumuna ilişkin bilgiler talep edilmekte ve bu bilgiler kamu kurumlarından alınan veriler ile karşılaştırılarak teyit edilmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda bütçe durumuna göre belirlenen sayıda öğrenciye burs verilmekte, durumu mevzuata uygun diğer tüm öğrencilere ise öğrenim kredisi verilmektedir.

BURS/KREDİ BAŞVURULARI AYRI AYRI MI YAPILMAKTADIR?

Burs/kredi başvuruları internet ortamında aynı başvuru sayfası üzerinden ayrı ayrı değil birlikte alınmaktadır.

BURS/KREDİ BAŞVURUSU YAPTIKTAN SONRA NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Değerlendirme sonucunda burs veya kredi tahsisi yapılan öğrencilerin yapacakları iş ve işlemler sonuç açıklama sayfasında ayrıntılı olarak yer almaktadır. Burs veya kredi almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen tarihler arasında e-Devlet üzerinden burs/kredi onay işlemi ekranında yer alan "taahhütname onayı" yapmaları gerekmektedir.