KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman, ayın kaçında başlayacak? Başvuru için tarih açıklandı mı?

İki ve dört yıllık yükseköğretim programlarına yerleşen yüz binlerce öğrencinin gündeminde üniversitelerin açılmasıyla birlikte KYK burs ve kredi başvurusu yer alıyor. Burs ve kredi başvurusunda bulunacak öğrenciler KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman ayın kaçında başlayacak sorusuna yanıt arıyor. Peki, KYK burs ve kredi başvurusu için tarih açıklandı mı? İşte merak edilen detaylar...

Giriş Tarihi 04 Ekim 2019, 01:10 Güncelleme 04 Ekim 2019, 01:10
KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman, ayın kaçında başlayacak? Başvuru için tarih açıklandı mı?

İÇİNDEKİLER

Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından alınacak burs ve kredi başvuruları öğrenciler tarafından büyük bir heyecanla bekleniyor. Her ay öğrencilere verilecek olan burs tutarı öğrencilerin öğrenim hayatlarında büyük destek olacak. Bu kapsamda üniversitelerin açılmasıyla birlikte KYK burs ve kredi başvurusu ne zaman, ayın kaçında başlayacak sorusu merakla araştırılan sorular arasında yer alıyor.

KYK BURS BAŞVURUSU NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Kredi ve burs başvurularının Ekim ayında başlayacağını duyuran KYK, yurt sonuçlarının ardından yaptığı duyuruda konu ile ilgili şu ifadelere yer verdi:

"Kredi/burs başvuruları tüm üniversitelerin yatay, dikey geçiş, doktora ve yüksek lisans öğrenci işlemlerini tamamlamasını takiben alınacak."

Başvuruların Ekim ayının ilerleyen haftalarında başlaması bekleniyor.

KYK BURS ÜCRETİ ARTACAK MI?

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, Yükseköğretim Akademik Yıl Açılış Töreni'nde, öğrencilere tahsis edilen kredi ve burs desteklerine ilişkin bilgi verdi. Erdoğan, burs miktarına dair 'yeni bir zam daha gelecek' açıklamasını yaptı.

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

Burs/kredi başvuruları her yıl kamuoyuna duyurulan tarihler arasında e-Devlet üzerinden alınmaktadır. e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında öğrenciden ekonomik, sosyal ve eğitim durumuna ilişkin bilgiler talep edilmekte ve bu bilgiler kamu kurumlarından alınan veriler ile karşılaştırılarak teyit edilmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda bütçe durumuna göre belirlenen sayıda öğrenciye burs verilmekte, durumu mevzuata uygun diğer tüm öğrencilere ise öğrenim kredisi verilmektedir.

BURS/KREDİ BAŞVURULARI AYRI AYRI MI YAPILMAKTADIR?

Burs/kredi başvuruları internet ortamında aynı başvuru sayfası üzerinden ayrı ayrı değil birlikte alınmaktadır.

BURS/KREDİ BAŞVURUSU YAPTIKTAN SONRA NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Değerlendirme sonucunda burs veya kredi tahsisi yapılan öğrencilerin yapacakları iş ve işlemler sonuç açıklama sayfasında ayrıntılı olarak yer almaktadır. Burs veya kredi almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen tarihler arasında e-Devlet üzerinden burs/kredi onay işlemi ekranında yer alan "taahhütname onayı" yapmaları gerekmektedir.