KYK'dan burs müjdesi! 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvurusu ne zaman başlayacak? O detay dikkat çekiyor!

KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları için geri sayım başladı. Geçtiğimiz günlerde yurt yerleştirmeleri ile ilgili duyuru yayınlayan KYK, açıklamada burs başvurularına da değindi. Eğitim öğretim döneminin başlaması ile birlikte başvuru takvimi araştırılmaya başlandı. Peki, KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman başlayacak?

Giriş Tarihi 17 Eylül 2019, 06:43 Güncelleme 17 Eylül 2019, 06:43
KYK’dan burs müjdesi! 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvurusu ne zaman başlayacak? O detay dikkat çekiyor!

İÇİNDEKİLER

KYK burs başvuruları ne zaman başlayacak? Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) tarafından her eğitim öğretim döneminde yükseköğretim öğrencilerine verilen burs ve öğrenim kredisi başvuruları heyecanla bekleniyor. 2019-2020 eğitim döneminin başlaması ile birlikte öğrenciler konu ile ilgili araştırmalarını sürdürüyor. Peki, 2019 KYK burs ve öğrenim kredisi başvuruları ne zaman başlayacak? İşte ayrıntılar...

KYK KREDİ VE BURS BAŞVURULARI NE ZAMAN?

Kredi ve burs başvurularının 2019 Ekim ayında başlayacağını duyuran KYK, yurt sonuçlarının ardından yaptığı duyuruda konu ile ilgili şu ifadelere yer verdi:

"Kredi/burs başvuruları tüm üniversitelerin yatay, dikey geçiş, doktora ve yüksek lisans öğrenci işlemlerini tamamlamasını takiben alınacak."

Başvuruların 2019 Ekim ayının ilk haftalarında başlaması bekleniyor.

Öğrencilerin öğrenimlerine katkı sağlamak amacıyla kredi ve burs imkanı sağlanıyor. Halen 416 bin 775 öğrenciye burs, 1 milyon 194 bin 833 öğrenciye kredi olmak üzere toplam 1 milyon 611 bin 608 öğrenciye maddi destek veriliyor. 2019 yılında lisans öğrencilerine 500 lira, yüksek lisans öğrencilerine bin lira, doktora öğrencileri ve milli sporculara da bin 500 lira aylık maddi destek verildi.

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

Burs/kredi başvuruları her yıl kamuoyuna duyurulan tarihler arasında e-Devlet üzerinden alınmaktadır. e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında öğrenciden ekonomik, sosyal ve eğitim durumuna ilişkin bilgiler talep edilmekte ve bu bilgiler kamu kurumlarından alınan veriler ile karşılaştırılarak teyit edilmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda bütçe durumuna göre belirlenen sayıda öğrenciye burs verilmekte, durumu mevzuata uygun diğer tüm öğrencilere ise öğrenim kredisi verilmektedir.

BURS/KREDİ BAŞVURULARI AYRI AYRI MI YAPILMAKTADIR?

Burs/kredi başvuruları internet ortamında aynı başvuru sayfası üzerinden ayrı ayrı değil birlikte alınmaktadır.

BURS/KREDİ BAŞVURUSU YAPTIKTAN SONRA NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Değerlendirme sonucunda burs veya kredi tahsisi yapılan öğrencilerin yapacakları iş ve işlemler sonuç açıklama sayfasında ayrıntılı olarak yer almaktadır. Burs veya kredi almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen tarihler arasında e-Devlet üzerinden burs/kredi onay işlemi ekranında yer alan "taahhütname onayı" yapmaları gerekmektedir.

KREDİNİN BURSA DÖNÜŞMESİ İÇİN NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Kredi almakta iken durumunda sonradan değişiklik olanlardan; Yönetim Kurulunca belirlenen 'öncelikli burs verilecek öğrenciler' kapsamına giren öğrencilerin kredileri bu durumlarını belgelendirmek kaydıyla öğrencilerin durumunda meydana gelen değişikliği izleyen ödeme döneminden itibaren bursa dönüştürülmektedir. Bu durumda bulunan öğrencilerin dilekçe ile Kurumumuz Genel Müdürlük adresine posta yoluyla ya da bizzat müracaat etmesi gerekmektedir.