KYK burs başvurusu ne zaman? 2019-2020 KYK kredi ve burs başvuru tarihi açıklandı mı?

KYK burs ve kredi başvuruları için araştırmalar devam ediyor. YKS tercih takviminin belli olması ile birlikte üniversiteye başlayacak olan öğrenciler burs ve kredi başvuru tarihini araştırmaya başladı. Peki, KYK burs başvurusu ne zaman? 2019-2020 KYK kredi ve burs başvuru tarihi açıklandı mı? İşte detaylar...

Giriş Tarihi 18 Temmuz 2019, 19:22 Güncelleme 18 Temmuz 2019, 19:36
KYK burs başvurusu ne zaman? 2019-2020 KYK kredi ve burs başvuru tarihi açıklandı mı?

İÇİNDEKİLER

KYK burs ve kredi başvuruları ne zaman başlayacak? Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) tarafından üniversite öğrencilerine yönelik verilen burs ve kredi imkanından faydalanmak isteyen öğrenciler başvurularını yapacaklar. Üniversite tercihlerini yapacak öğrenciler konu ile ilgili araştırmalara başladı. Peki, KYK burs başvurusu ne zaman? 2019-2020 KYK kredi ve burs başvuru tarihi açıklandı mı? İşte 2019 KYK burs ve kredi tarihi ile ilgili merak edilenler...

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NE ZAMAN?

KYK'dan burs ve kredi almak isteyen öğrenciler başvuru tarihini araştırıyor. Ancak yurt başvurusu gibi burs ve kredi başvurularının da tarihi henüz belli olmadı. Burs ve kredi başvuruları yurt başvurularının tamamlanmasının ardından alınacak. 2018 yılında burs ve kredi başvuruları ekim ayı içerisinde alınmıştı. Konu ile ilgili resmi açıklama geldiğinde haberimizin içeriğinde yer alacak.

KYK BURS VE KREDİ BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

Burs/kredi başvuruları her yıl kamuoyuna duyurulan tarihler arasında e-Devlet üzerinden alınmaktadır. e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında öğrenciden ekonomik, sosyal ve eğitim durumuna ilişkin bilgiler talep edilmekte ve bu bilgiler kamu kurumlarından alınan veriler ile karşılaştırılarak teyit edilmektedir. Yapılan değerlendirme sonucunda bütçe durumuna göre belirlenen sayıda öğrenciye burs verilmekte, durumu mevzuata uygun diğer tüm öğrencilere ise öğrenim kredisi verilmektedir.

BURS/KREDİ BAŞVURULARI AYRI AYRI MI YAPILMAKTADIR?

Burs/kredi başvuruları internet ortamında aynı başvuru sayfası üzerinden ayrı ayrı değil birlikte alınmaktadır.

BURS/KREDİ BAŞVURUSU YAPTIKTAN SONRA NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Değerlendirme sonucunda burs veya kredi tahsisi yapılan öğrencilerin yapacakları iş ve işlemler sonuç açıklama sayfasında ayrıntılı olarak yer almaktadır. Burs veya kredi almaya hak kazanan öğrencilerin belirtilen tarihler arasında e-Devlet üzerinden burs/kredi onay işlemi ekranında yer alan "taahhütname onayı" yapmaları gerekmektedir.

KREDİNİN BURSA DÖNÜŞMESİ İÇİN NE YAPILMASI GEREKMEKTEDİR?

Kredi almakta iken durumunda sonradan değişiklik olanlardan; Yönetim Kurulunca belirlenen 'öncelikli burs verilecek öğrenciler' kapsamına giren öğrencilerin kredileri bu durumlarını belgelendirmek kaydıyla öğrencilerin durumunda meydana gelen değişikliği izleyen ödeme döneminden itibaren bursa dönüştürülmektedir. Bu durumda bulunan öğrencilerin dilekçe ile Kurumumuz Genel Müdürlük adresine posta yoluyla ya da bizzat müracaat etmesi gerekmektedir.