Bugünkü
Takvim

'nın özerkliğini askıya alıyor!

Madrid’in verdiği sürenin dolmasının ardından, ’da ’nın durumu bugün yapılan açıklamayla belli oldu. İspanya Başbakanlık Ofisi, Katalonya'nın özerkliğini askıya alacak Anayasa'nın 155. maddesini devreye sokacaklarını duyurdu.

  • Dünya
  • 19.10.2017 00:00
  •  - 
  • Son Güncelleme: 19.10.2017 11:50
ABONE OL
İspanya Katalonya'nın özerkliğini askıya alıyor!

'nın Özerk Bölgesi liderine bağımsızlık isteğinden vazgeçmesi için verilen süre, Sabah 10'da doldu. İspanya Başbakanlık Ofisi, Katalonya'nın özerkliğini askıya alacak Anayasa'nın 155. maddesini devreye sokacaklarını duyurdu.

Kendilerine verilen süre dolmadan önce İspanya Başbakanı Mariano Rajoy'a gönderdiği mektubu kamuoyuna duyuran Katalonya Özerk Bölgesi lideri Carles Puigdemont, Madrid'in kendileriyle görüşmeyi reddetmesi durumunda, özerk parlamentonun bağımsızlık ilanı için oylama yapabileceğini söyledi.

Puigdemont, 1 Ekim'de yapılan tartışmalı referandumun ardından İspanya hükümetine bağımsızlık ilan edeceğini söylemiş, fakat resmi olarak konuya tam bir açıklık getirmemişti.

Referandumu geçersiz ve anayasaya aykırı kabul eden Madrid hükümeti, Carles Puigdemont'tan net yanıt beklediklerini belirterek bu sabaha kadar süre tanımıştı.

İspanya'nın en fazla turist çeken özerk bölgesi Katalonya hem bağımsızlık yanlısı gösterilere, hem de iki bağımsızlık yanlısı liderin tutuklanmasının ardından başlayan grevlere ev sahipliği yapıyor. Cumartesi günü de büyük bir gösteri düzenlenmesi bekleniyor.

kalan karakter 1000

birsu birsu

katalanların özgürlüğüne önem vermeyen batı, kürtlerin özgürlüğü için var gücüyle uğraşıyor. anlayana sivrisinek ....

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 16:54
mutlu mutlu

hani azınlık hakları.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 12:39
Cevap hakki Cevap hakki

Sahip olduklari özerklikler zamaninda bunlara birer HAK olarak verilmistir. Düsününüz, azinliklara hak olarak özerklik veriliyor, bunlar bu özerklik hakkini kötüye kullanarak "bagimsizlik" bahanesiyle ülkelerini bölmeye yelteniyorlar. Bu bir suc teskil etmektedir. Ayrica azinligin cogunluga haksizlik yapabilme pozisyonuna kadar gelebilme hakki yoktur....!

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 14:23
Özerklikler iptal edilsin Özerklikler iptal edilsin

Ellerindeki haklari kötüye kullananlari ebedi bu haktan mahrum birakmak gerekir. Ispanyanin sorununu cözmesi Irakin sorununda cözülmesine yardimci olacaktir. Buna göre Barzanininde özerkligi elinden alinmali ve Barzani mutlaka "Hapisane Vatandasi" olmalidir..!

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 12:14
alara alara

öyle referandumla devlet kurulmaz devlet savaşla kurulur, hangi ülke kendi torağını halk istiyor diye verir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 12:10
alara alara

kuzey ırakla birebir aynı olduğunna göre , ırakında kuzey ırakın özerkliğini askıya alması gerekir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.10.2017 12:09