13 FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ
müşterilerin beğenisine sunuluyor. Yanma odasında yapılan geliştirmeler, sıkıştırma oranı değişikliği, soğutma sistemi ve yeni yazılım sayesinde yeni motorlarda ciddi yakıt tasarrufları elde edilebiliyor. Yeni 16 litre V8 motor serisinde yakıt tasarrufu yüzde 10'a kadar ulaşıyor. Scania'nın daha düşük yakıt tüketen tüm motorları, işletme maliyetlerinin düşmesine yardımcı oluyor. Örneğin; yılda ortalama 80 bin km yol yapan bir damperli kamyon müşterisi, bu sayede büyük bir kazanç sağlayabiliyor. Kabin içi zemini ve motor tüneli yüksekliğine göre 4 ana segment olan S, R, G ve P isimleriyle sunulan kabinler ayrıca tavan yükseklikleri ve kabin uzunluklarıyla her türlü müşteri ihtiyacına göre özelleştirilebiliyor. Kabin içleri, yataklı, yataksız ve farklı saklama alanı seçenekleriyle müşterinin tercihine göre ayarlanabiliyor. Scania, sektöründe bir ilke daha imza atıyor. Yeni nesil inşaat serisinde elektrikli el freni seçeneği bulunuyor. Bu fren, aracı en dik rampalarda bile ileri geri kaymadan tutabiliyor, trafikteki dur kalklarda otomatik çalışıyor. Araç, uzun süre hareketsiz kalırsa, sürücü kapısı açılırsa ya da çok düşük hızlarda emniyet kemeri çıkarılırsa el freni etkin konuma geçiyor.
DOĞUŞ Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, yeni nesil Scania inşaat araçlarının sağlamlık, kullanım kolaylığı, güvenlik ve düşük işletme maliyeti ile önemli bir fark yaratacağını söyledi. "Yeni nesil araçlar için yapılan 2 milyar euroluk yatırımların ardından, Scania XT'nin geliştirilmesi için 105 milyon euro ilave yatırım yapıldı" diyen Eksin, XT'yi 2018'in ikinci yarısında Türkiye pazarına sunacaklarını kaydetti. Ağır ticari araç sektöründe 16 ton üzeri pazarının 2017'de 14-15 bin adet düzeyinde gerçekleşmesini beklediklerini anlatan Eksin, Scania'nın pazar payının yüzde 24.5 olduğunu ifade etti. Eksin, "Gelecek yıl pazar çekici satışındaki artışla 16-18 bin adet seviyesine taşınabilir" dedi.
İlhami Eksin, XT'yi 2018'in ikinci yarısında Türkiye pazarına sunacaklarını söyledi