Herkesin gözü üstünde

Ailem kalabalık’ diyorsanız, ‘Büyük bagaja ihtiyacım var’ diyorsanız, ‘Konforlu sürüş istiyorum’ diyorsanız, Skoda Kodiaq sizin için iyi bir seçenek

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 12 Haziran 2017 Güncelleme 12 Haziran 2017, 00:00
Herkesin gözü üstünde

İÇİNDEKİLER

Skoda, SUV pazarının hızlı gelişime kayıtsız kalmadı ve artık eskiyen Yeti'yi sahadan çekmeden hemen önce, 2016'da büyük SUV modeli Kodiaq'ı tanıttı. VW Grubu'nun MQB adı verilen modüler platformu üzerine geliştirilen Kodiaq, yaklaşık 4.7 metrelik uzunluğu ve 1.8 metreyi aşan yüksekliğiyle heybetli bir otomobil. 2791 mm'lik aks mesafesi, geniş bir iç mekan ve büyük bagajın habercisi. Skoda'nın üzerinde en çok kafa yorduğu konulardan biri de Simply Clever felsefesi, yani akıllı çözümler. Ön kapı içlerinde yer alan şemsiyeler, depo kapağındaki buz kazıyıcı, bagajda çıkarılabilir el feneri gibi çözümlere sahip Kodiaq'ta, kapıların duvara ya da yandaki araca çarpıp zarar görmemesi için otomatik olarak çıkan plastik parçalar bulunuyor.

HIZLI VİTES DEĞİŞİMİ
Gelelim test sürüşünde kullandığımız Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4'ün sunduğu performansa. 150 HP güç üreten motor, bu büyük gövdeyi harekete geçirirken zorlanmıyor. 250 Nm tork üreten motora, DSG otomatik şanzıman eşlik ediyor. Son derece hızlı vites değişimleri bu şanzımanın en önemli özelliği. Sıkışık trafikte uzun süre kalındığında, kalkışlarda hafif titremeler de çift kavramalı şanzımanların ortak özelliği. Karma kullanımda yol bilgisayarında gördüğüm 9.5 lt/100 km'lik ortalama tüketim, bu boyutta bir araç için normal karşılanabilir. Şehirlerarası yollardaysa 7 litre civarı tüketime ulaşmak işten bile değil. Süspansiyon sistemi konfor gözetilerek ayarlanmış. Buna karşılık virajlarda da korkutmuyor. Gövde biraz yatsa da viraj çizgisini korumak zor olmuyor. Direksiyon da yumuşak ama net tepkiler veriyor. Sadece çok küçük hareketlerde bir tepkisizlik hissediliyor. 4x4 sistemi virajlarda ve özellikle ıslak ve kaygan zeminlerde güvenliği artırıyor. Normal şartlarda önden çekişli olarak ilerleyen Kodiaq'ın ön tekerleklerde tutunma kaybı algılanınca sistem arka tekerleklere de güç aktararak hareketin devamlılığına ve yol tutuş güvenliğine katkıda bulunuyor.