Kurnaz AIR!

Lufthansa'ya olan Germanwings uçağı, Fransız Alpleri'ne çakıldı. 150 kişi parçalandı. Bütün suç yardımcı pilota atıldı. Alman şirketi, pilotun intihar ettiğini öne sürerek kendini akladı. Böylelikle tazminattan yırtmaya çalıştı. Ama ne Alman ne de dünya medyası, psikolojik sorunları olan ve "çalışamaz raporu" bulunan pilotun Lufthansa'da nasıl görev aldığını sorgulamadı!

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 28 Mart 2015 Güncelleme 28 Mart 2015, 02:16
Kurnaz AIR!

İÇİNDEKİLER

Dünya geçtiğimiz Salı günü, Fransa'dan gelen facia ile sarsıldı. Alman hava yolu şirketi Lufthansa'ya bağlı olan Germanwings uçağı, Fransız Alpleri'ne çakıldı. İspanya'nın Barcelona kentinden havalanan uçak parçalandı. 6'sı mürettebat 150 kişinin cesetleri, 2 kilometrekarelik bir alana yayıldı. Herkes uçağın kara kutusundan çıkan kayıtlara odaklandı. O kayıtlarla birlikte kaza birden yardımcı pilot Andreas Lubitz'e (28) bağlandı. Önce Lubitz'in kardeşinin IŞİD'e katıldığı ortaya atıldı.

POLİSİN 'KANIT' OYUNU...

Ardından pilotun Frankfurt'taki evi arandı. Alman polisi pilotun "sağlık durumunun elverişli olmadığını belirten iş göremez raporunu" yırtılmış halde buldu. Rapora göre, psikolojik tedavi gören Lubitz'in kaza günü de çalışmaması gerekiyordu. Araştırmalar ilerledikçe facianın rotası iyice pilota kaymaya başladı. Polis sözcüsü Markus Niesczery konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Pilotun evindeki incelemelerde bazı önemli belgeler bulduk. Ancak şu anda açıklayamayız" diyerek pilotun üzerindeki şüpheyi katladı. Ele geçirilen o belgeye göre pilotun "çalışamaz raporu" vardı.

MARKA DEĞERİNİ KORUMAK İÇİN

İşte bu gelişmeler ışığında dünyanın en büyük hava yolu şirketlerinden olan Lufthansa'nın kurnazlığı ortaya çıktı. Zira Almanlar'ın dünyaca ünlü firması, marka değerini korumak için kazanın pilot üzerinden algılanmasını sağladı. Bir diğer iddia da Alman firmasının ödeyeceği tazminat miktarıydı. İddialara göre Lufthansa, tüm suçu ikinci pilotun üzerine atarak tazminatları en düşük oranda göstermeye çalıştı!

TAZİYE TELEFONU

Cumhurbaşkanı
Erdoğan, uçak kazasıyla ilgili Fransa Cumhurbaşkanı Hollande'ı arayarak taziyelerini iletti. Hollande de ölenler arasında Türk kökenli bir Alman vatandaşı bulunduğuna işaret ederek Erdoğan'a başsağlığı diledi.

Yardımcı pilotla ilgili en ilginç iddiayı ise Alman Bild gazetesi yazdı. Bild'e göre yardımcı pilot Lubitz, birinci pilotun kokpitten çıkmasını fırsat bildi. Kokpitin kapısını kilitledi. Bunun üzerine kaptan pilot, baltayla kokpitin kapısını kırmaya çalıştı. Gazete ayrıca Lubitz'in "uçuşa elverişli olmayanlar" listesine alındığını öne sürdü. İşte Alman basınının köpürttüğü bu iddialardan sonra akıllarda şu sorular kaldı: Lufthansa, güvenlik sorunu oluşturan baltayı uçağa nasıl aldı? Lubitz'in psikolojik sorunlarının olduğu belirtildi. Peki Lufthansa böyle bir pilotu, alt markası olan Germanwings'te nasıl görevlendirdi? Ölüme uçan yardımcı pilot, sağlık sorunlarını şirketten nasıl sakladı? Birinci pilotun kokpit kapısını baltayla kırmaya çalıştığı açıklandı. Ancak Fransız savcı "Yolcular, uçağın düşeceğinden son ana kadar habersizdi" açıklaması bu iddiayı çürüttü. Zira uzmanlar "Balta seslerini duyan yolcular, işlerin ters gittiğini anlamıştır" dedi...

ARTIK KOKPİTTE 2 KİŞİ OLACAK

Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı, kazanın ardından havayolu şirketleri içen yeni bir öneri yayınladı. Bu öneriye göre, artık kokpitte her zaman iki kişi bulunacak. İki pilottan birinin uçuş sırasında kokpitten ayrılması durumunda içeriye kabin memurlarından biri çağırılacak ve pilot gelene kadar kokpitte kalacak. Tavsiyenin Türkiye'deki havayolu şirketlerine de bildirildiği belirtildi.