Kuşkusuz markalaşma yolculuğundaki ilk ve en önemli adımlarından birini oluşturuyor isim seçimi. İsimin fonetik özellikleri markanın başarısında da pay sahibi oluyor.
Peki dünyaca ünlü markalar isimlerini nasıl buldu? İşte kimi şaşkınlık kimi hayranlık uyandıran o hikayeler…
Kuşkusuz markalaşma yolculuğundaki ilk ve en önemli adımlarından birini oluşturuyor isim seçimi. İsimin fonetik özellikleri markanın başarısında da pay sahibi oluyor.
Peki dünyaca ünlü markalar isimlerini nasıl buldu? İşte kimi şaşkınlık kimi hayranlık uyandıran o hikayeler…
Amazon
Jeff Bezos sanal alışveriş şirketinin isminin alfabetik sırada önde çıkması için A harfiyle başlamasını ister. Sözlükte isim ararken dünyanın en büyük nehri kabul edilen Amazon'da karar kılar çünkü şirketinin de bir gün o kadar büyük olmasını istiyordu.
adidas
Spor ürünleri üreticisi adidas, ismini kurucusu Adolf Dassler'ın takma adı 'Adi' ve soyadının ilk 3 harfinin birleşiminden alıyor.