Bankalardan güvenlik uyarısı

Türkiye Bankalar Birliği; telefon, mesaj ve sosyal medya yoluyla yapılan dolandırıcılık girişimlerine karşı uyardı.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 21 Eylül 2017 Güncelleme 21 Eylül 2017, 00:00
Bankalardan güvenlik uyarısı

İÇİNDEKİLER

Türkiye Bankalar Birliği (TBB), son dönemde müşteri mağduriyetlerine neden olan telefon, kısa mesaj, e-posta, sosyal medya gibi iletişim araçları yoluyla yapılan dolandırıcılık girişimleri konusunda dikkatli olunması uyarısında bulundu. TBB'den yapılan açıklamada, müşterilerin, kendilerini banka yetkilisi olarak tanıtan kişilerce arandıkları, çeşitli vaatlerle ikna edildikten sonra kimlik ve kart bilgileriyle birlikte şifrelerin doğrudan veya tuşlama yoluyla istendiği belirtildi. Açıklamada dolandırıcıların yaptığı aramaların ve işlemlerin bankaların kurumsal sistemleri üzerinden gerçekleştirildiği izlenimi verildiği, müşterilerin sahte internet sitelerine yönlendirildiği bilgisine yer verilirken; banka müşterilerinin kişisel bilgilerini, parolalarını, banka tarafından telefonlarına gönderilen şifrelerini telefonda sözlü olarak, telefonda tuşlayarak ya da farklı bir yolla asla paylaşmaması uyarısında bulunuldu. Müşterilerin yönlendirildikleri internet sitelerinin bankalarına ait olduğunu kontrol etmesi uyarısı da yapılan açıklamada, "Yapılan görüşme ve yazışmalarda şüphe oluşması durumunda bankaya bilgi verilmesi gerekmektedir. Kişisel bilgiler, parolalar ve işleme özel olarak cep telefonuna gönderilen şifrelerin paylaşılmaması, olası bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için önemlidir" denildi.