Fiyat farkını şikayet et

Özellikle giyim ve ayakkabıda kredi kartına taksit farkı uygulaması yaygınlaştı. Uzmanlar uyardı: Fark isteyeni şikayet edin, cezayı alan vazgeçer. Geçmezse hakem heyetine gidin

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 26 Mayıs 2015 Güncelleme 26 Mayıs 2015, 01:54
Fiyat farkını şikayet et

İÇİNDEKİLER

KREDİ kartıyla alışverişlerde taksit farkı uygulaması, ülkemizde son dönemde iyice yaygınlaştı. Özellikle giyim ve ayakkabı sektöründe çok sayıda firma peşin satışa farklı, taksitli satışa farklı fiyat uyguluyor. Etiketlerde ürünün bir 'peşin ve nakit çekim' fiyatı, bir de 'taksitli' fiyatı yer alıyor. Kasada da tüketicinin ödeme şekline göre etikette belirtilen fiyat uygulanıyor. Taksitli alışverişe genellikle yüzde 10 civarında fark uygulanıyor. Firmalar, böylece banka komisyonunu tüketiciden alıyor. Tüketiciler taksit farkına tepki gösterirken, uzmanlar da uygulamanın yasal olmadığını belirtiyor. Uzmanlar, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'ndaki, "Üye işyerleri, kart hamilinden kartın kullanılması dolayısıyla ilave bir ödemede bulunmasını isteyemez" ifadesine vurgu yapıyor.

AĞIR CEZASI VAR

Tüketicilerin hakem heyetine başvurarak fazladan ödediği parayı geri alabileceğini belirten uzmanlar, ayrıca bulunulan şehirdeki ticaret müdürlüğüne şikayette bulunularak firmaya idari para cezası kesilmesinin sağlanabileceğinin altını çiziyor. Uzmanlar, şikayette bulunmanın önemli olduğunu belirterek, tüketicilere şu uyarılarda bulunuyor: "Şikayet ettiğinizde firmaya para cezası uygulanacak. Böylece firma uygulamadan vazgeçecektir. Herkes şikayette bulunursa, firma taksit farkı uygulayamaz. Taksit farkı istenen ürünü almayın, firmayı şikayet edin."