Sigara ihbar hattı 'Alo 184' devrede

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 06 Ocak 2010 Güncelleme 06 Ocak 2010, 09:31
Sigara ihbar hattı ’Alo 184’ devrede

İÇİNDEKİLER

Sigara yasağı için aktif ihbar hattı 184 devrede. 'Sigara yasağına ihbar hattı verin' yazımız üzerine Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Seraceddin Çom ihbar hattı alo 184'ün devrede olduğunu söyledi.

İŞTE KURUŞU KURUŞUNA EMEKLİLERİN YENİ MAAŞLARI

Sağlık Bilgi İrtibat Merkezi'nin (SABİM) canlı operatörlerle vatandaşın ihbarlarını aldığını ve ilgili bölgedeki mülki idarecileri bilgilendirdiğini söyleyen Seraceddin Çom, yasak afişlerinin yanında ihbar hattının yazılmamasını bir eksiklik olarak değerlendirdi. Yasakla ilgili olarak da açıklamalarda bulunan Çom, ileri bir tarihte sigara yasağının gevşetileceği ile ilgili dedikoduları yalanladı. Bazı kişilerin havalandırma filtreleri distribütörlüğü aldığı ve yakında yasağın işletmelerdeki metrekare durumuna göre değişebileceği dedikodularının uydurma olduğunu belirten Çom, "Israrla İspanya örneği veriliyor. Halbuki İspanya Sağlık Bakanı bazı kapalı alanlarda kabin uygulayarak gevşettikleri sigara yasağını sıkılaştıracaklarını ve tamamen yasaklayacaklarını açıkladı. AB de üye ülkelerin kapalı alanlarda yasağı gevşetmelerini eleştirerek standartlara uyulmasını istedi. Vatandaşlarımız dedikodulara inanmasın" açıklamasını yaptı.

TÜRKİYE BU HABERİ KONUŞUYOR-TIKLA

TÜRKİYE'YE JAPON TURİST AKACAK

AYDIN DOĞAN'A KÖTÜ HABER


MESAİYE BAĞLI ŞİKAYET!
"Sigara yasağı afişlerinde çifte standart var. Kimisinde 69 TL, bazılarında ise 70 TL yazıyor. Aradaki fark az olabilir ama ciddiyeti bozuyor. Ayrıca Şişli'deki afişlerde şikayet hattı olarak kaymakamlık ve sağlık ocağının telefonları verilmiş. Buraları da saat 17.00'de kapanıyor. Yoksa şikayet mesai saatlerinde mi yapılabiliyor? (Celal Eşici)
Dikkatli vatandaş aksayan uygulamaları ne güzel yakalıyor. Vatandaşlar yetkililerin işlerini de kolaylaştırıyor. Yeter ki vatandaşın sesine kulak verilsin.

BANKANIN ÇİFTE KAZANCI
"ING Bank Kızıltoprak Şubesi'nden otomobil kredisi kullandım. 12 taksiti bitirince bakiyede 15 TL kalmıştı. Hesabımı kapatacağım için kalan parayı istedim. Kalan paranın hesap işletim ücreti olduğu ve veremeyeceklerini söylediler. Bankanın bu keyfi uygulamasını şikayet ediyorum." (Y.Kır)
Tüketiciye hem kredi kullandırıyorsunuz, hem de hesap işletim ücreti kesiyorsunuz. Müşteriniz istediğiniz taksitleri fazla fazla ödeyince kalan bakiyeyi de işletim ücreti adı altında el koyuyorsunuz. Bu nalıncı keserinden bile öte bir durum. Bir hesap bu kadar mı elinde keser tutanın kasasına yontar. Bankaların kazanç kalemlerine bakıldığı zaman en çok gelirlerinin neden aidat ve işlem ücretleri olduğu anlaşılıyor. Ama dikkat edin beyler bindiğiniz dalı kesiyorsunuz.

SOKAK TAKİP ALTINDA
İspark, Gayrettepe Türk Telekom'un yanındaki sokak parkıyla ilgili açıklama gönderdi. 'İSPARK caddede, otoparkçı sokakta' yazımız için söz konusu yerin Vefa Bayırı Sokak değil devamındaki Yener Sokak olduğunu ve buranın da 'arsa terki' yapılmadığı için yasal bir konumdan dolayı işletemedikleri belirtiliyor. Sokağın yasal durumunun çözülmesi durumunda İSPARK tarafından yapılandırılacağı belirtilirken UKOM'dan haber beklendiği vurgulanıyor.

YİNE SERVİS İŞKENCESİ
"Oğluma Teknosa'dan dizüstü bilgisayar aldım. Alırken bana bir arıza çıkması halinde 4 gün içinde aldığım yerden, bir ay içinde arızalanırsa da merkezden değiştirileceği söylendi. Bilgisayar arıza yapınca servise gönderdiler. Bize teslim edildikten 5 gün sonra yine arıza yaptı. Tekrar gönderdik ama 2 ay içinde teslim edilmedi. Defalarca aradım, çocuğun ihtiyacı var diye. Bana gün de verilmeyince yeni bir bilgisayar almak zorunda kaldım. Şimdi yapıldı alın deniliyor. Ben paramı istiyorum vermiyorlar." ( İzzet Duman- Bandırma)
Her zaman yazıyoruz. Büyük firmaların, markaların servis konusuna daha önem vermeleri gerektiğini belirtiyoruz. Günümüzde satmak kadar önemli olan, satış sonrası müşteri memnuniyeti. Bunu iyi çözmeyen firmalar ileride zararını çok göreceklerdir.