100 bin gizli müşteri bedava alışveriş yapıyor

Firmaların 'gölge' (gizli) müşteri araştırmaları artarken; aramızda dolaşan 100 bin gizli müşteri bir yandan çalışıyor, öte yandan alışverişi bedavaya getiriyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 22 Kasım 2009 Güncelleme 22 Kasım 2009, 00:00
100 bin gizli müşteri bedava alışveriş yapıyor

İÇİNDEKİLER

Müşteriyi elde tutmak ve sadık müşteri yaratmak isteyen şirketlerin gizli müşteri yöntemiyle araştırma ve iyileştirme çalışmaları yapması, yeni bir iş kapısı da açtı. Para dergisinin haberine göre; krizle birlikte daha fazla talep edilen gizli müşteri sayısı 100 bine ulaştı. Tıpkı bir ajan gibi topladığı bilgileri rapor halinde firma yöneticilerine sunan gizli müşteriler, bu arada yaptıkları alışverişi de bedavaya getiriyor. Firmalar daha çok bayilerinin ve çalışanlarının müşterilerine nasıl hizmet sunduğunu görebilmek ve verilen eğitimlerin uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmek amacıyla bu yöntemi tercih ediyor.

YÜZDE 80'İ ÜNİVERSİTE MEZUNU

Eskiden sadece uluslararası ya da çok şubesi olan firmalar gizli müşteri kullanırken, artık yerel markalar da bu yönteme başvuruyor. Gizli müşteri araştırmasına bazı ajanslar da aracılık yapıyor. Bu ajanslardan Piramit Danışmanlık'ın, Türkiye genelinde hemen her meslek grubundan 50 bin gizli müşterisi var. Bunların yaklaşık yüzde 80'ini üniversite mezunları oluşturuyor. Yüzde 70'i 30-45 yaş arasında olan bu kişilerin yüzde 57'si ise erkek. Gizli müşteriler çalışırken aynı zamanda çok da kazançlı çıkıyor. Bu işin en büyük avantajı, alışveriş tutarının firma tarafından karşılanıyor olması. Böylece denetlediği akaryakıt istasyonundan benzin alan ya da restoranda yemek yiyen gizli müşterinin alışverişi bedavaya geliyo

NASIL BAŞVURUDA BULUNULACAK?
Gizli müşteri olmak isteyen bir kişi, bu hizmeti veren ajansın web sitesine ya da ajansa giderek başvurabiliyor. Önce bir form dolduruluyor. Sonraki süreçte ajans yetkilileri kişiye ulaşıyor ve profiline uygun projede çalışmasını teklif ediyor. Kişinin yaşı, mesleği, yaşadığı yer gibi bilgiler, hangi projede çalışacağını belirliyor. Gizli müşteri seçilirken, kişinin çalışacağı firmanın müşterisi olabilecek profilde olmasına özen gösteriliyor.